ایران «بلال» را به کره‌ای‌ ها سپرد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۵۸۶۱۷ سرخط اخبار

شرکت ملی نفت ایران با شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) یک یادداشت تفاهم امضا کرد تا مطالعه برای توسعه میدان گازی بلال و پروژه های گازی دیگر را بر عهده بگیرند.

به گزارش ایسنا رکن الدین جوادی عصر دوشنبه، ١٣ اردیبهشت ماه با سیونگ هو لی، رئیس شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) در زمینه مطالعه برای توسعه میدان گازی بلال و پروژه های گازی یادداشت تفاهم امضا کردند.

معاون وزیر نفت یکی از مهم ترین اهداف امضای این تفاهم نامه را مطالعه کره ای ها روی یکی از میدان های گازی ایران در خلیج فارس نام برد و به تجربه شرکت کوگس در زمینه بالادست و توسعه قابل توجه آنها در سالهای اخیر در بیش از ۱۵ کشور دنیا اشاره کرد و افزود: کره ای ها مطالعه ای را روی میدان بلال خواهند داشت و پیشنهادهای خود را برای توسعه آینده با ما در میان می گذارند و با توجه به گازی بودن میدان، پس از مطالعه، علاقمندی خود را برای مشارکت در پروژه ایران ال ان جی یا پروژه جدید ال ان جی به ما اعلام خواهند کرد.

شرکت کوگس پیش از امضای یادداشت تفاهم امروز، با شرکت ملی صادرات گاز ایران در زمینه ال ان جی، بازار گاز، انتقال تجربه ها در زمینه تعاملات گازی و همچنین با شرکت ملی گاز ایران در زمینه مهندسی، اجرا و بهره برداری از خطوط لوله گاز نهم و یازدهم سراسری یادداشت تفاهم امضا کردند.

شرکت گاز کره جنوبی در سال ١٩٨٣ میلادی تاسیس شده است و از شرکت های اصلی وارد کننده ال ان جی در جهان به شمار می رود.

براساس اعلام وزارت نفت، کره جنوبی که از مشتریان سنتی نفت خام ایران است پس از لغو تحریمها مقدار برداشت نفت خام و میعانات گازی خود را از ١٠٠ هزار بشکه در روز به روزانه ٤٠٠ هزار بشکه رسانده است و به گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، باب نخست گسترش همکاری میان دو کشور گشوده شده است؛ تامین منابع مالی پروژه ها از دیگر مطالبات ایران برای افزایش بیشتر همکاری با این کشور شرق آسیاست.

کلید واژه ها: ال ان کره جنوبی ال ان جی


نظر شما :