اجازه بازرسی از مراکز نظامی، مجوز حمله نظامی به ایران است
خطیب موقت نمازجمعخه تهران با بیان اینکه اجازه بازرسی مراکز نظامی خلاف حکم شرعی"نفی سبیل" است، گفت: اجازه بازرسی مراکز نظامی مجوز قانونی حمله نظامی به کشور است.
به گزارش فرارو، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران طی سخنانی در خطبه های نماز جمعه پایتخت، خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: امروز خطر بزرگ، خطر تکفیری ها است.
وی خطر داعش را خطر جهانی نامید و افزود: وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش آورده است که با ۱۰۰ کشور صحبت کردم و کشورهای منطقه از جمله ترکیه حاضر شدند که تامین کنند و تامین کرده اند.
حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: امروز دستگاه دیپلماسی ما باید دنیا را متوجه کند و ارتباط دیپلماسی شان برای تدوین خطر این گروهک خوارج، قانون نشناس، خدانشناس، بی وجدان، آدم کش که از هیچ جنایتی دریغ ندارند، باشد.
خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی ما با کشورهای منطقه مانند عربستان، قطر و ترکیه چقدر برای حل این مشکل روابط برقرار کرده؟ برای افشای آنها در دنیا چه قدم هایی برداشته؟ اگر برداشته اند تبیین کنند و اگر برنداشتند بدانند ما چاره ای جز دفاع در عراق و سوریه نداریم و با جان و هستی مان از حرم های شریف دفاع می کنیم.
امام جمعه تهران با بیان اینکه این منطقه گورستان داعش خواهد شد، اضافه کرد: این آتش داعش خاموشی ندارد؛ چراکه یک جریان فکری است و بر وزارت امور خارجه ما و دولت ما است که از ظرفیت غیرمتعهدها که ریاستش بر عهده ایران است، استفاده کنند و یک دستگاه دیپلماسی فعالی بر علیه داعش راه بیاندازند.
وی با اشاره به دبه درآوردن آمریکایی ها در مذاکرات ادامه داد: فردا که اینها می گویند می خواهیم در فلان جا بازرسی کنیم و شما نیز ادعا کردید که می خواهیم مدیریت کنیم و باید چشم شما را ببندیم؛ رضایت آژانس برای دنیا معتبر است و سپس می گویند ایران با ما همکاری نکرد و عملا این کار مجوز حمله نظامی قانونی به قدرت های بزرگ دادن است و باید روی این مسائل فکر جدی کنیم.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه برای چاره جویی در امر افشای جریان تکفیری داعش باید یک حرکت جهانی انجام شود، گفت: شما که دولت اسلامی هستید و در کشور امام زمان(عج) زندگی می کنید، مردم امام زمانی که هشت سال جنگ نابرابر را تحمل کردند و خسته نشدند؛ شما چنین ملتی دارید و یک رهبر نورانی دارید که وصل است و باطن امام(ره) در وی تجلی شده است و اهل توسل و توکل است، لذا نگران نباشید، به مردم تکیه کنید، با مردم همدلی کنید و از خدای منان و از مجرای حمایت عمومی مردم کمک بطلبید.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام جزو احیاگران دین، عزت اسلامی است و ظرفیتی همانند عرشیان را دارد و کاری که حضرت امام انجام داد، کار هیچ شخصیت عادی نبود و نشان می دهد که این به سلسله انبیاء و ائمه اطهار اتصال داشته است و آنچنان ظرفیتی خداوند به امام (ره) داده بود که اسلامی که رمق خود را از دست داده بود و جوامع اسلامی زیر پای جهان خواران نفسی از آنان در نمی آمد و پیکره جوامع اسلامی لگدمال شده بود، احیا کرد و اسلام و مسلمین را از زیر پای این لاشخواران و باج گیران و مستکبران ملحد و ضد خدا و ضد دین نجات داد و بیرون کشید و بدین ترتیب قدرت جدیدی در جهان اسلام با عنایت خداوند متولد شود.
وی افزود: از این جهت امام (ره) جزو چهره های همیشه پیروز در زندگی بوده و امام زنده بود و چشمه زندگیش به جهان اسلام و جهان بشریت متصل بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به شاخصه های حضرت امام (ره)، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین تبیین کننده راه امام (ره) و فرهنگ امام و خلف صالح ایشان هستند که ادامه دهنده همان بوی و خوی حضرت امام هستند. آن دست غیبی که امام (ره) را هدایت می کرد مثل روز روشن است که آن دست غیب امروز در کنار مقام معظم رهبری قرار دارد و همان ظرفیت و شجاعت، حکمت و نورانیت و بصیرت را خداوند در وجود رهبر معظم انقلاب قرار داده است.
وی افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، معنویت و سیاست حضرت امام از یکدیگر جدا نیستند و در هم تنیده شده اند و از هم جدایی ندارند؛ کانون اصلی در رفتار امام (ره) معنویت ایشان بود یعنی استکبارستیزی حضرت امام عین معنویت و عبودیت ایشان بود، طاغوت ستیزی حضرت امام، اشد علی الکفار امام، سازش ناپذیر بودن با قدرت های بزرگ، تحقیر قدرت های بزرگ عین معنویت حضرت امام بود لذا نمی ترسید چون براساس تکلیف الهی و شرعی حرکت می کردند.
حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: عمل به تکلیف به معنای آن نیست که به پیروزی علاقمند نبود و به آن فکر نمی کرد یا اهل تدبیر نبود بلکه عقلانیت و تدبیر امام (ره) نمره اول را داشت، امام شرق و غرب را متحیر کرد و همه را به انفعال کشاند اما اینکه امام در این امور قدم گذاشت این حرکت عظیم جهانی توفنده پرخروش را به راه انداخت براساس تکلیف الهی و شرعی بود و دنبال قدرت و شهرت نبودند، امام (ره) دنبال رفاه نبود بلکه امام این موضوعات را وظیفه الهی بر دوش خودشان می دیدند.
نظر شما :