رئیس جمهور یمن فرمانده القاعده شد

۰۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۴۴۵۵۷ سرخط اخبار

یک عضو ارشد انصارالله یمن، در واکنش به فرار رئیس جمهور مستعفی یمن به استان عدن، وی را از فرماندهان القاعده در جنوب یمن توصیف کرد.

به گزارش فارس، «یوسف الفیشی» از رهبران جنبش انصارالله یمن، در واکنش به فرار روز گذشته «عبد ربه منصور هادی» به استان عدن، این اقدام وی را در راستای تخریب کشور و فتنه انگیزی دانست و گفت: او فرمانده یکی از دسته های القاعده شده است که هدف آن ها ویرانی جنوب یمن است.

وی در صفحه توتیر خود نوشت: تنها مشروعیت مورد قبول، مشروعیت انقلاب است و هیچ کس نمی تواند بر آن چیره شود.

روز گذشته، در حالی که مذاکرات بین گروه های یمنی و انصارالله به نتایج مثبتی رسیده و طرفین برای تشکیل شورای ملی به توافق رسیده بودند، به یکباره اعلام شد که «عبد ربه منصور هادی» از صنعا گریخته و به استان عدن در جنوب یمن، رفته است.

فرار وی از پایتخت یمن، با استقبال رسانه های سعودی همراه شد و در برخی از گروه های تابع عربستان در یمن، وی را دعوت کردند تا عدن را به عنوان پایتخت یمن اعلام کند.

منصور هادی که پیش از این تحت فشار عربستان و برخی کشورهای دیگر، از ریاست جمهوری استعفا داده بود، روز گذشته به محض رسیدن به «عدن» در بیانیه ای خود را رئیس جمهور یمن نامید و اقدامات انصارالله و توافقات صورت گرفته را باطل اعلام کرد.

کلید واژه ها: یمن انصارالله


نظر شما :