ظریف وارد پایتخت بلاروس شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۴۴۳۷۵ سرخط اخبار
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب برای دیدار دو روزه با مقامات بلاروس وارد مینسک پایتخت این کشور شد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه بلاروس، دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از مینسک به دعوت رسمی «ولادیمیر مکی» همتای بلاروسی وی انجام می گیرد.
 
دیدار با «آندره کوبیاکوف» نخست وزیر بلاروس، میخاییل میاسنیکویچ رییس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس و ولادیمیر مکی وزیر امورخارجه این کشور از جمله برنامه های سفر ظریف به مینسک است.
 
در بیانیه وزارت امورخارجه بلاروس خاطرنشان شده است: بررسی مسایل مهم بین المللی ، هماهنگی مواضع دو کشور در عرصه بین المللی و بحث در خصوص توسعه همکاری های ایران و بلاروس در دستور کار مقام های دو کشور قرار دارد.
 
وزارت امور خارجه بلاروس خاطرنشان کرده است: وزیر امور خارجه ایران همچنین در مراسم افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و نیز آیین دیپلماتیک به مناسبت سالروز (پیروزی) انقلاب اسلامی ایران شرکت می کند.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی 'بلتا'ی بلاروس، دیدار وزیر امور خارجه ایران از مینسک در پاسخ به سفر مکی وزیر امور خارجه بلاروس به تهران صورت می گیرد که در ماه دسامبر سال گذشته انجام شد.
 
ایران و بلاروس روابط حسنه ای دارند و در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و سرمایه گذاری با یکدیگر همکاری می کنند.
 
دیدگاه نزدیک دو کشور در مسایل مهم بین المللی به ویژه مخالفت با یکجانبه گرایی غرب در عرصه بین المللی زمینه مساعدی را برای توسعه روابط و همکاری های دو جانبه فراهم کرده است.
 
بلاروس در سال های اخیر بارها از حقوق ایران در توسعه برنامه هسته ای صلح آمیز دفاع کرده و تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را غیرقانونی دانسته است.

کلید واژه ها: بلاروس مینسک


نظر شما :