برگزاری نشست سه جانبه پوتین، اولاند و مرکل

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۴۴۰۲۳ سرخط اخبار

کاخ کرملین اعلام کرد، نشست سه جانبه رهبران روسیه، فرانسه و آلمان اواخر شب گذشته در مسکو در حالی پایان یافت که اعلام شد روسای جمهور روسیه و اوکراین پیشنهادی را در مورد پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین در یک تماس تلفنی چهارجانبه بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ کرملین امروز (شنبه) اعلام کرد: نشست سه جانبه "ولادیمیر پوتین"، ریس جمهوری روسیه، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه اواخر شب گذشته در کرملین پایان یافت و محور این دیدار بحران اوکراین بود.

همچنی گزارش شده است که رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان قرار است روز یکشنبه طی تماس تلفنی چهارجانبه ای در مورد پیشنهاد متوقف کردن درگیری ها در شرق اوکراین مذاکره کنند. دیپلمات ها اعلام کردند که هنوز پیشنهاد برقراری آتش بس بر روی میز است. سخنگوی کاخ کرملین نیز تایید کرد که رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه قرار است طی تماسی تلفنی در مورد پیشنهاد توقف خشونت ها در شرق اوکراین تلفنی رایزنی کنند.

کاخ کرملین اعلام کرد: مقامات سه کشور به پنج ساعت مذاکره شان در مورد بحران اوکراین بدون اعلام نتیجه این مذاکرات پایان دادند. این در حالی است که "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: این نشست سازنده بود و مذاکرات برای تنظیم یک سند مشترک احتمالی با هدف اجرای مفاد توافقنامه مینسک ادامه خواهد یافت.

سفر مرکل و اولاند به روسیه یک روز پس از آن انجام شد که این رهبران آلمان و فرانسه به کی یف نیز سفر کردند و در دیدار با رئیس جمهوری اوکراین راه های پایانی حل بحران در این کشور را بررسی کردند.

کلید واژه ها: اوکراین کرملین کاخ کرملین روسیه


نظر شما :