کویت: برای اتباع ایرانی لغو روادید نکرده ایم

۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۴۳۰۰۲ سرخط اخبار

یک سخنگوی وزارت خارجه کویت اظهارات اخیر حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ایران درباره لغو روادید از سوی کویت برای اتباع ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "گلف نیوز" یک سخنگوی وزارت خارجه کویت در این باره گفت :" ما صدور روادید برای اتباع ایرانی را لغو نکرده ایم و به نظر می رسد اظهارات معاون وزارت امور خارجه ایران برای رسانه ها بد ترجمه شده باشد."

گفتنی است در پی اظهارات اخیر قشقاوی برخی رسانه های کویتی نوشتند؛ ایران می گوید دولت کویت صدور روادید برای اتباع ایرانی را لغو کرده است.

اما  این مقام وزارت خارجه کویت در این باره گفت:" منظور مقام ایرانی این بوده است که ایران حاضر است نظام درخواست روادید ورود اتباع کویتی به ایران را در صورت اقدام متقابل از سوی کویت، لغو کند."

دولت کویت سیاست های سخت گیرانه ای نسبت به صدور روادید دارد و در این زمینه حتی از سیاست های برخی کشورهای اروپایی و آمریکا نیز سخت گیرانه تر عمل می کند.

گفتنی است خبرگزاری های ایران روز پنج شنبه به نقل از قشقاوی در مراسم پایانی سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور در مشهد نوشتند:" با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کشور کویت، ما نیز متقابلا همین اقدام را در ارتباط با اتباع کشور کویت انجام می دهیم."

قشقاوی در سخنان خود گفته بود ایران حاضر است به صورت متقابل به ویژه با کشورهای همسایه نظام لغو روادید ورود اتباع را لغو کند.

اما واکنش وزارت خارجه کویت نشان می دهد ، این امیر نشین ثروتمند حاشیه خلیج فارس همچنان به سیاست درهای بسته خود در زمینه ورود اتباع و گردشگران از دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

کویت یکی از ثروتمند ترین و کم جمعیت ترین کشورهای جهان است . در آمد سرانه و سطح رفاه شهروندان کویتی به مدد در آمد های نفتی و جمعیت کم آن از بسیاری از کشورهای مرفه اروپایی و آمریکای شمالی هم بیشتر است.

سخنگوی وزارت خارجه کویت گفته است: مساله صدور روادید در نشست کمیته مشترک بین ایران و کویت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و دولت کویت هیچ تصمیم جدیدی در این زمینه نگرفته است.

کلید واژه ها: کویت روادید وزارت خارجه کویت


نظر شما :