واشنگتن: ایران هواپیمای تحت اختیار آمریکا را در بندرعباس نشاند

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۹۳۷۹۵۹ سرخط اخبار

ک مقام آمریکایی اعلام کرد، هواپیمای اماراتی که در اجاره نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در افغانستان بوده، در بندرعباس فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هواپیما که متعلق به شرکت اماراتی فلای دوبی بوده، از پایگاه بگرام که بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است، عازم دوبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت هواپیمایی فلای دوبی نیز از عوض شدن برنامه این پرواز خبر داد. اظهارات وی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز حاکی از تأیید خبر فرود این هواپیما در ایران است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز با انتشار این خبر، گزارش داد، هواپیمای مذکور که در بندرعباس فرود آمده بود، پس از حل شدن مشکلش، این شهر را به مقصد دوبی ترک کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داده که مسئولان مراقبت پرواز در ایران درباره طرح پرواز این هواپیما تردید کرده اند و ابتدا از آن خواسته اند به مبدا خود در افغانستان باز گردد و طرح پروازش را اصلاح کند اما خلبانان این هواپیما گفتند که سوخت کافی برای بازگشت ندارند. پس از آن، مسئولان ایرانی از خلبانان این هواپیما خواستند در بندرعباس فرود بیاید.

این روزنامه نوشته است که حدود 100 آمریکایی و احتمالا دو شهروند کانادایی سوار این هواپیما بوده اند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ایران این هواپیما را وادار به فرود کرده و جت های جنگنده ایران این هواپیمای بوئینگ 737 را همراهی کرده اند. با این حال، طبق همین گزارش، برخی دیگر از مقام هایی آمریکایی گفته اند که هواپیما به اختیار خود در بندرعباس به زمین نشسته است.

پس از انتشار این خبر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که فرود این هواپیما یک «مسأله اداری» بوده است. به گفته این مقام آمریکایی، برخلاف گزارش برخی رسانه ها، این هواپیمای چارتر شده توسط آمریکا وادار به فرود نشده بلکه مسیرش را از دوبی به بندرعباس تغییر داده است.

به گزارش بی.بی.سی، شرکت هواپیمایی فلای دوبی تایید کرد که این پرواز به شماره FZ 4359 تغییر مسیر داده و زمان فرود جدیدی برای آن در دوبی تعیین شده است.

کلید واژه ها: دوبی بندرعباس


نظر شما :