تهران و قاهره به مرحله تفاهم واقعی می‌رسند

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۳۶۷۹۷ سرخط اخبار

روزنامه لبنانی الاخبار با بررسی واکنش تهران به موفقیت اولیه طرح صلح مصر برای آتش بس در غزه اعلام کرد ایران و مصر به آرامی به مرحله تفاهم واقعی نزدیک می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه لبنانی «الاخبار»، با بررسی واکنش ایران به موفقیت اولیه طرح صلح مصر که به اعلام آتش بس در نوار غزه منجر شده گزارش داد که این مسئله نشان می دهد که ایران و مصر به مرحله تفاهم واقعی نزدیک می شوند.

الاخبار بررسی کرده که حمله چند هفته ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک بازنده و چند برنده داشته، ائتلاف قطر و ترکیه که تلاش می کردند از پیروزی های مقاومت فلسطین برای جبران شکست اخوان المسلمین بهره ببرند در این میان شکست خورده اند و در مقابل ایران و مصر پیروز بودند.

بحران غزه نشان داد که گروه های مقاومت وابسته به تهران از حضور میدانی فراتر رفته و به نظام سیاسی موجود در فلسطین بر اساس اتحاد ملی ایجاد شده پیوسته اند.

الاخبار تأکید می کند که فلسطینی های امروز متفاوتند، ثابت کرده اند که توانایی جنگیدن و مقاومت دارند و نسبت به مردم خود احساس مسئولیت می کنند و نظام سیاسی جدیدی بر پایه توافق و مشارکت ایجاد کرده اند به همین دلیل توانایی به دست آوردن پیروزی را نیز دارند.

با تفاهم ایرانی و مصری که بر سر مسئله فلسطین ایجاد شده و موفقیتی که مقاومت در غزه به دست آورده، ایران و مصر بر اساس منافع ملی شان می توانند همه پرونده های منطقه ای موجود را حل وفصل کنند.

کلید واژه ها: مصر ایران و مصر


نظر شما :