آغاز رایزنی‌های «مالکی» برای تشکیل دولت جدید

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۳۲۴۹۹ سرخط اخبار

مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق با اعلام پیشتازی «نوری مالکی» در نتایج انتخابات عراق گفت که وی رایزنی با گروه های سیاسی دیگر را برای نخست وزیری مجدد آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق»، «علی الموسوی» مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق، گفت نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد که نوری مالکی به شدت پیشتاز است و این وضعیت نخست وزیری مجدد او را تضمین کرده است.

او گفت که تماس های نوری مالکی با همه نیروهای سیاسی کشور از کُرد و سنی و شیعه آغاز شده و هدف از این تماس ها توافق بر سر یک برنامه سیاسی یکپارچه است.

موسوی گفت که برنامه نوری مالکی تشکیل دولت اکثریت سیاسی است و کسانی که از مخالفت با نخست وزیری مجدد مالکی سخن می گویند هیچ درکی از اوضاع سیاسی کشور ندارند.

صبح دهم اردیبهشت مرحله پایانی انتخابات پارلمانی عراق آغاز  و درهای حوزه های رای گیری به روی مردم باز شد تا 9039 نامزد نمایندگی پارلمان عراق برای کسب 328 کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

این انتخابات  سومین انتخابات پس از سقوط رژیم بعث عراق و اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور در سال 2011 است.

کلید واژه ها: مالکی


نظر شما :