هشدار اوباما برای اقدام نظامی در سودان جنوبی

۰۲ دی ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۹۲۶۴۳۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به رهبران کنگره اعلام کرد در صورتیکه نیاز باشد برای حفظ امنیت شهروندان و پرسنل آمریکا در سودان جنوبی، اقدام نظامی انجام می دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به رهبران کنگره اعلام کرد که از نزدیک ناآرامی های «سودان جنوبی» را  زیر نظر دارد و احتمالاً اقدامات بیشتری را برای حفظ امنیت شهروندان، پرسنل و دارایی های آمریکا از جمله سفارتخانه واشنگتن در سودان جنوبی اتخاذ خواهد کرد.

اظهارات اوباما پس از آن ایراد شده است که چهار نفر از نظامیان آمریکایی سوار بر هواپیما در حالیکه به سمت منطقه «بور» در سودان جنوبی حرکت می کردند تا شهروندان و کارکنان آمریکایی را از آن منطقه خارج کنند، مورد حمله قرار گرفتند و مجبور شدند به سمت اوگاندا تغییر مسیر دهند.

طبق بیانیه »جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بعد از مأموریت ناموفق این هواپیماهای آمریکایی، 380 نفر از مقامات آمریکا و شهروندان عادی این کشور به همرا 300 نفر از شهروندان کشورهای دیگر از طریق پروازهای دربستی و همچنین هواپیمای نظامی از منطقه ناآرام سودان جنوبی تخلیه شدند.

اظهارات اوباما نشان می دهد که راه را برای گزینه نظامی آمریکا در سودان جنوبی باز گذاشته است و در جزئیات جدیدی که در نامه اوباما به رئیس مجلس نمایندگان و رهبر سنای آمریکا آمده است، اعلام شده است که حدود 45 پرسنل نظامی آمریکا روز شنبه مستقر شدند تا در مأموریت خارج کردن شهروندان آمریکایی از بور کمک کنند.

کلید واژه ها: سودان جنوبی سودان


نظر شما :