سلطانیه هم کناره گیری کرد

۳۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۲۰۲۲۲ سرخط اخبار

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در وین اعلام کرد که از شهریور ماه دوره مسئولیت او در آژانس به پایان می رسد و وی از این سمت کناره گیری می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز سلطانیه به خبرنگاران در وین گفته که دوران ماموریت اش به عنوان نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای پایان یافته و او از ماه سپتامبر(اوایل شهریور) دیگر نماینده ایران در آژانس نخواهد بود.

سلطانیه 62 ساله که دانش آموخته دانشگاه ایالتی "یوتا" در آمریکا است، در سال 1384 و بنا به پیشنهاد غلامرضا آقازاده رییس وقت سازمان انرژی اتمی و با حکم محمود احمدی نژاد به عنوان نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای منصوب شد.

سلطانیه پیشتر نیز به عنوان اولین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در دولت میر حسین موسوی انجام وظیفه کرده بود.

نمایندگی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو و معاونت اداره کل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه از دیگر پست های سلطانیه بوده است.
سلطانیه سومین مقام مرتبط با موضوع انرژی هسته ای ایران است که از زمان انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران تغییر می کند و پیشتر  علی اکبر صالحی وزیر خارجه پیشین به سمت رییس سازمان انرژی هسته ای رسیده و در هفته گذشته گمانه های جدی از احتمال ارسال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه قوت گرفته است.

در این صورت احتمال دارد محمد جواد ظریف وزیر خارجه جدید کشورمان به جای سعید جلیلی مسئولیت تیم مذاکرات هسته ای را بر عهده بگیرد و بدین ترتیب مسئولان مذاکره کننده و تیم جدید هسته ای کشورمان در سازمان انرژی اتمی ، آژانس بین المللی انرژی هسته ای تغییر می کنند و به احتمال زیاد مسئولیت اداره مذاکرات نیز بر عهده وزیر خارجه جدید خواهد بود.

کلید واژه ها: انرژی هسته ای علی اصغر سلطانیه


( ۱ )

نظر شما :