اصول اساسی ایران با آمدن روحانی عوض نمی‌شود

۰۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۱۹۲۳۴ سرخط اخبار

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی ضمن تاکید بر عدم تغییر اصول اساسی حاکم بر ایران با تغییر رئیس جمهور، به آمریکا هشدار داده است که باید برای از بین بردن اسلام رادیکال دست به کار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع رسانی آمریکایی یونایتدپرس اینترنشنال در گزارشی تحت عنوان «ایران: درس های آموخته شده»، ضمن شرحی از تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد که نباید انتظار داشت که اصول اساسی حاکم بر ایران با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری تغییر کند.

این نشریه الکترونیکی آمریکایی برای آنچه ما تحت عنوان اصول اساسی ترجمه کرده ایم، از عبارت جالب «DNA» استفاده کرده است که به معنای خصوصیات ژنتیک و لایتغیر یک انسان به کار می رود و در اینجا استعاره از اصولی است که به راحتی قابل تغییر نیستند.

این گزارش تلاش کرده است بین دیگر نیروهای اسلام گرای منطقه  از جمله اخوان المسلمین و جمهوری اسلامی ایران شباهت ایجاد کند و نشان دهد که محمد مرسی نیز همچون جمهوری اسلامی ایران، قصد داشت قوانین شریعت را وارد مصر کند.

نویسنده گزارش به ایالات متحده توصیه کرده است که همان طور که با کمک به احزاب میانه رو در فرانسه و ایتالیا مانع افتادن آنها به ورطه کمونیسم شد، با حمایت از احزاب میانه رو در خاورمیانه جلوی قدرت یابی احزاب اسلام گرا را بگیرد. مدل این میانه روی هم ترکیه معرفی شده است که در عین اسلام گرایی با سیستم بین المللی ارتباط برقرار کرده است.

این گزارش در بخش پایانی خود تصریح کرده است که همچون کمونیسم، اسلام رادیکال نیز به خودی خود از میان نخواهد رفت و به نفع آمریکاست که به مردم منطقه کمک کند که راه حل های جایگزین بیابند. اگر آمریکا بیکار بنشیند، باز هم حکومت های دینی بیشتر در خاورمیانه تشکیل می شوند و اگر ایران هسته ای شود، آنها هم هسته ای می شوند.

کلید واژه ها: اسلام


نظر شما :