رییس جمهوری جدید ونزوئلا:

دولت من، دولت ˈمعجزه ملیˈ خواهد بود

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۱۵۱۷۵ سرخط اخبار

ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری جدید ونزوئلا در آغاز دوران زمامداری خود اطمینان داد که دولت او، یک دولت ˈمعجزه ملیˈ خواهد بود که در زمینه بازسازی و پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب بولیواری ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری فقید آن در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گامهای بزرگی بر خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، مادورو این اظهارات را پس از ادای سوگند به مقام ریاست جمهوری در مجلس ونزوئلا در برابر مقامهای بلندپایه کشوری، نمایندگان مجلس، 61 هیات نمایندگی خارجی که 17 تن از آنان روسای جمهوری بودند و صدهاهزارتن از مردم کشورش که برای شرکت در این مراسم به کاراکاس آمده بودند، بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری ونزوئلا، مادورو اعلام کرد در روزهای آینده یک سلسله برنامه های جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را در چارچوب ˈنظم تشکیلاتی، برنامه ریزی، ارزشهای اخلاقی و عشق به ملت که از سوی فرمانده هوگو چاوز تعیین شده بودˈ، اعلام خواهد کرد.

وی افزود: یک مرکز مطالعات عالی فکری و راهبردی برای پیشبرد اندیشه و میراث فکری هوگو چاوز را نیز ایجاد خواهد کرد تا با مطالعه در ابعاد زندگی، فکری، تاریخی و آرمانی او و به شیوه های گوناگون به نشر و ترویج آن بپردازند.

رییس جمهوری جدید ونزوئلا همچنین از فعال کردن شورای حکومتی در هفته آینده و اجرای طرح ˈانقلاب کارآمدی سوسیالیستیˈ با هدف مبارزه با فساد مالی و بروکراسی در کشور خبر داد.

مادورو گفت که برای تضمین رفاه و آرامش همه شهروندان ونزوئلایی طرحهایی انقلابی در زمینه های امنیتی و قضایی به اجرا خواهد گذاشت.

وی با اشاره به نظرسنجی هایی که ناامنی اجتماعی را اصلی ترین دغدغه مردم ونزوئلا بیان کرده است، به گونه ای که 80 درصد مردم این کشور معتقدند ناامنی مهمترین مشکل ونزوئلا است، اظهارداشت:ˈ باید در زمینه استقرار امنیت اجتماعی یک انقلاب بزرگ در کشور انجام داد.ˈ

رییس جمهوری جدید ونزوئلا همچنین از اجرای طرح تضمین امنیت برق در کشور برای جلوگیری از قطع آن در برخی نقاط خبر داد و اعلام کرد که طی دوره شش ساله ریاست جمهوری او که تا سال 2019 بطور خواهد انجامید، همه تلاش خود را برای تعمیق انقلاب بولیواری ونزوئلا و پیشبرد آن در همه زمینه های زندگی بکار خواهد برد.

مادورو گفت:ˈهدف اصلی انقلاب اجتماعی ما آن است که فقر و فلاکت در ونزوئلا در سال 2019 به صفر برسد.ˈ

وی همچنین از تلاش خود برای تقویت صلح و همبستگی در کشور از طریق مذاکره و گفتگو با مخالفان دولت و پیشبرد روند همگرایی در منطقه امریکای لاتین به عنوان آرمان بزرگ هوگو چاوز نام برد.

مادورو با اشاره به مواضع ˈانریکه کاپریلسˈ نامزد شکست خورده و غربگرای انتخابات ونزوئلا، به سوابق سیاسی خود اشاره کرد و گفت:ˈ من برای دفاع از منافع کشور و متقاعد کردن مخالفان، حاضرم حتی با شیطان هم – نعوذ بالله- مذاکره کنم. ˈ

به گزارش خبرگزاری ونزوئلا، مادورو در مراسم تحلیف خود در مجلس ملی ونزوئلا به قانون اساسی این کشور که آن را در دست داشت، سوگند یاد کرد در تمامی شرایط پاسدار آن باشد و همه تلاش و کوشش خود را برای اجرای آن به عمل آورد.

در مراسم سوگند او که از شبکه های رادیویی و تلویزیونی ونزوئلا پخش می شد، علاوه بر صدهاهزار نفر که در خیابانهای اطراف مجلس برای شرکت در این مراسم گردهم آمده بودند، مقامهای بلندپایه کشور، وزیران، روسای ایالتها، نمایندگان قوای مختلف و 61 هیات از کشورهای گوناگون از جمله 17 رییس جمهوری و رییس دولت حضور داشتند. دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران از جمله این سران بود.

تصاویر تلویزیونی نشان می داد مردم ونزوئلا برای شرکت در جشن تحلیف مادورو که با دویست و سومین سالگرد استقلال این کشور از استعمار اسپانیا همراه بود، حتی از دورترین نقاط کشور و با گاو و اسب خود را به کاراکاس رسانده بودند.

مادورو که با کسب 7 میلیون و 575 هزار و 704 رای معادل 78/58 درصد آرا در انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا به عنوان رییس جمهوری جدید کشور جایگزین ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری فقید آن شد، پس از ادای سوگند، شمشیر و حمایل ریاست جمهوری و نشان ˈسیمون بولیوارˈ قهرمان آزادیبخش امریکای لاتین را از دست ˈدیوسدادو کابیوˈ رییس مجلس ملی و ˈماریا گابریلا چاوزˈ دختر رییس جمهوری فقید این کشور دریافت کرد.

او به یاد ˈسیمون بولیوارˈ قهرمان آزادی امریکای لاتین از استعمار اسپانیا، ˈهوگو چاوزˈ فرمانده انقلاب بولیواری ونزوئلا و در برابر مردم این کشور و نمایندگان آنها به قانون اساسی آبی رنگ سال 1999 میلادی کشور سوگند یاد کرد برای ساختن ˈیک وطن آزاد، مستقل و سوسیالیستی برای همه ˈشهروندان کشور متعهد بماند.

پس از اعطای باند و حمایل ریاست جمهوری، سرود ملی ونزوئلا نواخته شد و شرکت کنندگان به یاد ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری فقید این کشور که پانزدهم اسفند گذشته در سن 58 سالگی بر اثر بیماری مشکوک سرطان درگذشت، سرود ˈمتحد خواهیم ماندˈ را با یکدیگر خواندند.

امضای سند رسمی انتخاب مادورو به عنوان رییس جمهوری جدید ونزوئلا برای دوره 2013 تا 2019 از سوی مادورو و نمایندگان دیگر قوای کشور از دیگر برنامه های مراسم تحلیف وی بود.

مادورو پس از آن به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به استقلال اسپانیا در سال 1810 میلادی خاطرنشان کرد که نبرد ما برای استقلال کامل هنوز پایان نیافته است و ما همچنان به نبرد خود برای ساخت وطن در همه ابعاد و استقرار مردم سالاری در صلح و آرامش ادامه خواهیم داد.

او در نخستین سخنرانی خود به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا از حمایت همه سازمانهای منطقه ای و حضور هیاتهای آنان همچون سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد (به ریاست ایران)، سازمان کشورهای قاره امریکا، اتحادیه ملتهای امریکای جنوبی (اوناسور)، جامعه دولتهای امریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک)، اتحادیه بولیواری برای ملتهای امریکای ما (آلبا) و پتروکارائیب از مردم ونزوئلا و نتایج انتخابات اخیر آن قدردانی کرد.

مادورو همچنین با انتقاد از کسانی که قصد دارند در روابط ونزوئلا و کلمبیا تفرقه و بدبینی ایجاد کنند، به ستایش از کلمبیا و مردم آن پرداخت و فریاد زنده باد کلمبیا سر داد.

ˈخوان مانوئل سانتوسˈ رییس جمهوری کلمبیا – کشور همسایه ونزوئلا- از جمله حاضران مراسم تحلیف مادورو بود که پس از گذشت یکساعت به علت آنچه که خبرگزاری ونزوئلا آن را ˈپیگیری برنامه کاریˈ خود خواند، مراسم را ترک کرد.

در جریان سخنرانی مادورو، جوانی با پوشیدن لباس قرمز که رنگ حزب هواداران چاوز است، خود را به تریبون رساند و با گفتن ˈنیکلاسˈ – نام کوچک مادورو- آن را در دست گرفت، اما پس از چند لحظه، رییس جمهوری جدید ونزوئلا به سخنانش ادامه داد و از این حادثه به عنوان ˈیک نقص امنیتی در مراسمی چنین مهمˈ نام برد که نباید تکرار شود.

وی گفت که پس از مراسم با جوان یادشده گفتگو خواهد کرد .

کلید واژه ها: ونزوئلا مراسم مادورو جمهوری جدید جدید ونزوئلا اجتماعی ریاست جمهوری جدید ونزوئلا سوگند مجلس انقلاب چاوزˈ تحلیف رییس جمهوری جدید ریاست جمهوری فقید رییس جمهوری فقید چاوز ونزوئلا و کلمبیا جمهوری فقید بولیواری نمایندگان پیشبرد امریکای لاتین ˈهوگو چاوزˈ ˈهوگو


نظر شما :