شرط ایران برای بازگشت انی و توتال

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۹۱۳۸۱۰ سرخط اخبار
معاون وزیر نفت، شرط بازگشت مجدد برخی از شرکت های خارجی همچون توتال فرانسه و انی ایتالیا به صنعت نفت را سرمایه گذاری این شرکتها عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری جریمه همراهی شرکت های خارجی با تحریم های خصمانه علیه ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قلعه بانی در جمع خبرنگاران درباره انتشار برخی از گزارش ها مبنی بر تمایل شرکت های انی ایتالیا و توتال فرانسه برای بازگشت به صنعت نفت ایران، گفت: تاکنون هیچ یک از این شرکتهای خارجی درخواست رسمی به شرکت ملی نفت ایران ارسال نکرده اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص شروط شرکت ملی نفت ایران برای پذیرش شرکتهای خارجی اظهار داشت: این شرکتهای نفتی تنها به شرط سرمایه گذاری می توانند بار دیگر به صنعت نفت ورود پیدا کنند.

به گفته معاون وزیر نفت، سرمایه گذاری جریمه همراهی شرکت های خارجی با تحریم های خصمانه غرب علیه ایران خواهد بود.

به گزارش مهر، با هماهنگی وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی مطالعاتی برای توسعه میادین نفت و گاز کشور به صورت "مشارکت در تولید" در دست مطالعه است.

همزمان با آغاز مطالعات و چانه زنی بین دولت و مجلس برای تدوین قراردادهای مشارکت در تولید نفت و گاز، برخی از شرکت های خارجی همچون توتال فرانسه و انی ایتالیا به صورت غیر رسمی آمادگی خود را برای توسعه میادین نفت و گاز ایران اعلام کرده اند.

از سوی دیگر بهمن ماه سال گذشته نیز در آستانه برگزاری نشست دوره ای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با محوریت بررسی راهکارهای تحریم صادرات نفت ایران، شرکتهای نفتی همچون توتال فرانسه و انی ایتالیا به شرکت ملی نفت ایران نامه نوشته و نگرانی خود را نسبت به تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا اعلام کرده بودند.

در همین حال برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلام یاخیرا با تاکید بر اینکه منع قانونی برای بازگشت توتال فرانسه و انی ایتالیا به صنعت نفت ایران وجود ندارد، تاکید می کنند: بازگشت این شرکتها در صورت حفظ و صیانت از منافع ملی بدون اشکال است.

کلید واژه ها: خارجی انی ایتالیا ایتالیا توتال فرانسه فرانسه انی توتال شرکتهای ایتالیا به به صنعت و انی شرکت های خارجی به صنعت نفت انی ایتالیا به توتال فرانسه و انی فرانسه و انی ایتالیا و انی ایتالیا به و انی ایتالیا فرانسه و انی سرمایه گذاری ملی نفت توتال فرانسه و صنعت نفت شرکت ملی نفت سرمایه صنعت بازگشت تحریم


نظر شما :