اتحادیه اروپا به پرز:

هنوز تصمیمی برای تحریم حزب‌الله نداریم

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۳:۴۲ کد : ۱۹۱۳۷۲۳ سرخط اخبار

 فارس: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به رئیس رژیم صهیونیستی که خواستار تحریم بی درنگ حزب الله در ارتباط با انفجار بورگاس شد گفت این اتحادیه هنوز تصمیم به انجام این کار نگرفته است.
خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا به پرز: هنوز تصمیمی برای تحریم حزب الله نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا پنجشنبه (17 اسفندماه) تصریح کرد وضع تحریم علیه حزب الله را بررسی می کند، اما هنوز شواهد کافی از فعالیتهای این سازمان در اروپا ندارد تا بر اساس آن تصمیم گیری کند.

بحث درباره تحریم حزب الله لبنان از زمانی آغاز شد که دولت بلغارستان در روز 17 بهمن ماه سال جاری با انتشار گزارشی حزب الله لبنان را به دست داشتن در بمبگذاری در حادثه فرودگاه بورگاس بلغارستان متهم کرد.

این گزارش به دنبال فشارهای فراوان رژیم صهیونیستی و آمریکا بر دولت بلغارستان برای متهم کردن حزب الله به این حادثه تروریستی صورت می گرفت ـ این در حالی بود که تشکیلات «قاعده الجهاد» مدتی پس از حادثه تروریستی فرودگاه بورگاس بلغارستان، با صدور بیانیه ای مسئولیت آن را به عهده گرفته بود.

پس از انتشار این گزارش اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه افزودن نام حزب الله به لیست گروه های تروریستی را بررسی می کند.

چنانکه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داده است مقامات اسرائیل پس از انتشار این گزارش لابی گری در کشورهای بلژیک و فرانسه را آغاز کردند تا دولتهای اروپایی را وادار کنند به پیروی از آمریکا این سازمان را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

به گزارش رویترز، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی هم امروز در کنفرانس خبری مشترک با «خوزه مانوئل بروسو»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اتحادیه خواست در اعمال تحریم ها علیه حزب الله درنگ نکند چرا که این امر تنها به قدرتمندتر شدن این سازمان کمک می کند.

شیمون پرز گفت: «اگر شما علیه حزب الله اقدامات لازم را انجام ندهید، آنها فکر می کنند آنها مجازند این کارها را انجام دهند.»

«خوزه مانوئل بروسو»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این کنفرانس خبری مشترک تصریح کرد اتحادیه اروپا فعلاً تصمیمی درباره افزودن حزب الله به فهرست سازمان های تروریستی نگرفته است.

آقای بروسو گفت تصمیم گیری در این باره باید به بعد از نهایی شدن گزارش دولت بلغارستان در این مورد انجام شود.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «دولت بلغارستان در حال نهایی کردن تحقیقات خود درباره این حمله است و از دولت لبنان کمک خواسته است.»

وی افزود: «فرایند قضایی این کار به ما نشان خواهد داد که آیا ما باید تصمیم های سیاسی لازم را در این مورد بگیریم یا خیر. ما نمی توانیم قبل از اتمام این فرایند تصمیم بگیریم.»

حادثه فرودگاه بورگاس بلغارستان چه بود؟

حادثه انفجار در فرودگاه بورگاس بلغارستان به حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه بورگاس بلغارستان گفته می شود که در روز 28 تیرماه سال جاری صورت گرفت و در آن 7 نفر از سرنشینان اسرائیلی اتوبوس کشته شده و 25 نفر دیگر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی ادعا کرد سرنشینان این اتوبوس گردشگر بوده اند.

مقامات رژیم صهیونیستی در پی این حادثه بلافاصله ایران را به این حادثه تروریستی متهم کردند.

«بنیامین نتانیاهو» بلافاصله ایران را عامل انفجار این اتوبوس و سرنشینان آن ـ که به گفته وی گردشگران اسرائیلی بوده اند ـ دانست و گفت که اسرائیل «با قدرت به حملات تهران پاسخ می دهد».

از سوی دیگر «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان سخت و خطرناک بوده و بخشی از جنگ اسرائیل با ایران و حزب الله است.

«نیکلای ملادنف» وزیر خارجه بلغارستان در واکنش به این اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی گفت که نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت کشور یا سازمان خاصی درباره این انفجار "اشتباه" است.

نتانیاهو سپس در مصاحبه با خبرنگاران حزب الله را متهم کرد و گفت که این سازمان که به عنوان «بازوی ایران از راه دور» عمل می کند و این حمله را در واقع حزب الله انجام داده است.

«تلافی قدرتمندی» که نتانیاهو پیشتر از آن سخن گفته بود نیز تا حد جستجوی گسترده برای یافتن مجرمین و انتقام گرفتن از آنها تخفیف پیدا کرد.

کلید واژه ها: حزب الله اتحادیه بلغارستان اروپا اتحادیه اروپا بورگاس تروریستی رژیم صهیونیستی فرودگاه بورگاس بلغارستان فرودگاه اتوبوس فرودگاه بورگاس بورگاس بلغارستان انفجار تحریم بلغارستان در متهم کمیسیون اسرائیل کمیسیون اتحادیه اروپا کمیسیون اتحادیه


نظر شما :