سفیر روسیه در کویت:

مطمن باشید نیروگاه بوشهر امن است

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۱۳۱۹۵ سرخط اخبار

سفیر روسیه در کویت گفت هیچ دلیلی برای نگرانی این کشور از موضوع ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی القبس، "الکساندر کینشاک" ضمن اطمینان بخشی به کویتی ها درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر افزود: تجهیزات استفاده شده در نیروگاه اتمی بوشهر، جدید و دارای تمامی شاخص های ایمنی جهانی هستند که مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: درباره مشکل فنی که گفته می شود به تازگی در نیروگاه اتمی بوشهر روی داده اطلاعی ندارم ولی در این نیروگاه، نظارت بین المللی وجود دارد. همچنین براساس بندهای قرارداد تهران و مسکو، کارشناسان روس حاضر در نیروگاه هم به نظارت خود بر این تاسیسات ادامه می دهند.

 

نیروگاه بوشهر، تنها نیروگاه اتمی تولید انرژی ایران است که در ساحل خلیج فارس قرار دارد. شرکت های روسی پیمانکار ساخت و راه اندازی این نیروگاه هستند.

مقامات کویتی بارها به دلیل نزدیکی کشورشان به نیروگاه اتمی بوشهر درباره آسیب پذیری از حوادث احتمالی این تاسیسات ابراز نگرانی کرده اند.

سفیر روسیه این سخنان را در حاشیه جشن نیروهای مسلح روسیه در کویت در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی همچنین  گفت: روابط نظامی کویت و روسیه بسیار خوب است و همچنان زمینه برای تقویت و افزایش این همکاری وجود دارد. روسیه می تواند به نیروهای زمینی، دریایی و هوایی کویت تسلیحات بسیار پیشرفته ای با معیارها و شاخص های بالایی ارائه کند.

این مقام روس ادامه داد که هم اکنون مذاکرات با کویت درباره فروش تسلیحاتی از جمله تانک، موشک، قایق ها و شناورهای نظامی و توپ ادامه دارد.

کیشناک همچنین گفت: در آینده برگزاری رزمایش نظامی مشترک  با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امکان پذیر است. البته چنین اقدامی نه از لحاظ سیاسی بلکه از نظر فنی مشکل است زیرا چنین برنامه ای نیازمند انتقال گسترده نیروها و تجهیزات نظامی روس به این منطقه است. این اقدام، سخت است چرا که روسیه حضور نظامی در منطقه خلیج فارس ندارد.

کلید واژه ها: نیروگاه روسیه بوشهر نیروگاه اتمی کویت نیروگاه اتمی بوشهر اتمی بوشهر


نظر شما :