ملاقات نخست وزیر پاکستان با شیعیان در کویته

۲۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۹۱۱۵۱۶ سرخط اخبار

شیعیان کویته پاکستان روز دوشنبه بعد از وعده نخست وزیر پاکستان به برکناری دولت محلی در این منطقه موافقت کردند که اجساد کشته شدگان در بمبگذاری تروریستی روز پنجشنبه را به خاک بسپارند.
راجا پرویز اشرف با رهبران شیعیان در مسجدی در نزدیکی محل بمبگذاری تروریستی روز پنجشنبه در کویته مرکز استان بلوچستان دیدار کرد و به آنها گفت که دولت محلی این منطقه را برکنار خواهد کرد.
وی تاسف عمیق خود را از این کشتار اعلام کرد و گفت quotation mark قانون استانداری quotation mark را در این منطقه برقرار خواهد کرد که به وی اجازه می دهد مقامات محلی را که شیعیان احتمال می دهند برخی از آنان در افزایش تنش ها دست داشته اند جایگزین کند.
شیعیان نیز در پاسخ اعلام کردند که به تحصن سه روزه خود خاتمه می دهند و شروع به دفن اجساد کشته شدگان می کنند.
شیعیان به اشرف گفتند که صدها شیعه در سال های اخیر در کویته کشته شده اند و اعضای دولت محلی در برخی از این کشتارها دست داشته اند.
اشرف گفت که وی و آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان تاسف عمیق خود را از کشته شدن افراد بیگناه ابراز می دارند.
اعتراضات به کشتار شیعیان به دیگر نقاط پاکستان نیز گسترش یافته بود. از جمله در لاهور در شرق این کشور، هزاران نفر از مردم در همبستگی با شیعیان کویته مقابل محل استانداری تجمع کردند. در پیشاور نیز صدها نفر شب را در اعتراض به کشتار کویته مقابل محل استانداری به صبح رساندند. اعتراضات دیگری نیز در یازده شهر دیگر پاکستان از جمله در اسلام آباد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی لشکر جنگوی مسوولیت انفجار انتحاری پنج شنبه را بر عهده گرفته است. نود و شش نفر در این بمبگذاری کشته شدند.

کلید واژه ها: کویته پاکستان محلی شیعیان


( ۱ )

نظر شما :