«ایهود باراک» از دنیای سیاست خداحافظی کرد!

۰۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۰۹۵۹۳ سرخط اخبار

در حالی که با اعلام انتخابات پارلمانی زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، رقابت‌های انتخاباتی میان سیاستمداران اسرائیلی تشدید شده، ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده برای همیشه از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد؛ تصمیمی که البته با بحث‌های فراوانی در این رژیم همراه شد.

به گزارش «تابناک»، ایهود باراک، وزیر جنگ تندروی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که پس از انتخابات آتی پارلمانی، از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد؛ این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که آخرین نظرسنجی‌های انجام شده، از شکست حزب وی در انتخابات آتی خبر دادند.

بنا بر این گزارش، ایهود باراک ـ که پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده ـ پس از بیرون آمدن از حزب کارگر در سال ۲۰۱۱، حزب «استقلال» را بنیان گذارد. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب وی در انتخابات آتی، بیش از سه کرسی به دست نخواهد آورد. هم‌اکنون این حزب پنج کرسی دارد.

بر این اساس، باراک امروز در یک کنفرانس رسانه‌ای اعلام کرد که در انتخابات ماه ژانویه آینده شرکت نخواهد کرد.

این گزارش یادآور می‌شود، باراک پیش از ورود رسمی به سیاست در سال ۱۹۹۵، ۳۵ سال در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده و با رسیدن به بالا‌ترین درجه، سمت رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را به دست آورده بود.

باراک همچنین در سال ۱۹۹۹ به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برگزیده شد و تا سال ۲۰۰۱ این سمت را بر عهده داشت. در این سال، حزب لیکود به رهبری «آریل شارون»، توانست وی را شکست دهد که در پی این واقعه، باراک از رهبری حزب کارگر استعفا داد.

اما این تصمیم باراک در حالی گرفته می‌شود که مطبوعات رژیم صهیونیستی، آن را صرفاً کاری انتخاباتی دانسته و به جدیت باراک در تصمیم خود به دیده تردید می‌نگرند.

یکی از گمانه‌زنی‌های کنونی، این است که باراک می‌خواهد با پیوستن به «زیپی لیونی»، رهبر پیشین حزب «کادیما»، یک حزب جدید میانه‌رو مایل به چپ راه‌اندازی کند.

از سوی دیگر، سایت خبری «آروتز شوا» نیز در مطلبی استهزاآمیز اشاره کرده که باراک پیش از این نیز یک بار در سال ۲۰۰۱ و پس از شکست از آریل شارون، «برای همیشه» سیاست را ترک کرده بود!

البته فرضیه دیگری که در این باره مطرح می‌شود، این است که باراک می‌خواهد در اوضاع کنونی ـ که بار دیگر موضوع امنیت به اولویت اصلی سیاست در رژیم صهیونیستی تبدیل شده ـ با فاصله گرفتن از دولت کنونی و استناد به سابقه خود به عنوان وزیر جنگ، اعتباری برای خود خریده و در انتخابات موفقیتی به دست آورد.

کلید واژه ها: باراک رژیم صهیونیستی


نظر شما :