سفر قضات فرانسوی به رام الله برای نبش قبر عرفات

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۰۶۴۲۳ سرخط اخبار

یک منبع قضایی فرانسوی روز چهارشنبه اعلام کرد سه قاضی این کشور برای نبش قبر یاسر عرفات و به عنوان بخشی از تحقیقات در این باره که آیا او با سم کشته شده است یا نه، به رام الله سفر می کنند.
او افزود تحقیقات هیئت فرانسوی « باید بر تحقیقات دیگر اولویت داشته باشد زیرا این تحقیقات کاملا مستقل و بی طرفانه انجام می شود.»
ماه گذشته و پس از آنکه بیوه یاسر عرفات اعلام کرد همسرش مسموم شده است دادگاه فرانسه دستور تحقیقات درباره مرگ عرفات در سال دو هزار و چهار در یک بیمارستان نظامی را در پاریس صادر کرد.
پس از مرگ عرفات هفتاد و پنج ساله جسد او کالبد شکافی نشد . عرفات در سال دو هزار و چهار و یک ماه پس از آن که به سبب بیماری از رام الله به پاریس آمد ، درگذشت. پس از آن که پزشکان فرانسوی اعلام کردند نمی توانند علت مرگ را تشخیص دهند ادعاها درباره احتمال کشته شدن او بالا گرفت.
ادعاهای سوها عرفات در باره کشته شدن همسرش یاسر عرفات پس از آن شدت یافت که یک آزمایشگاه سوئیسی اعلام کرد مقادیر زیادی مواد رادیواکتیو پلونیوم دویست و ده در لباس یاسر عرفات کشف کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، موسسه فیزیک رادیویی در لوزان سوئیس هفته گذشته اعلام کرد تمایل دارد برای انجام تحقیقات علمی در این باره که آیا عرفات مسموم شده است یا نه کمک کند.

کلید واژه ها: عرفات تحقیقات یاسر عرفات یاسر


نظر شما :