تروریست دین ندارد

۰۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۴۸۷۵ اروپا
دیگر بس است که اعراب و کلا مسلمانان همچنان نقش قربانی را بازی کنند تا غربی‌ها سرپوشی بر جنایت‌های شهروندان خود بگذارند یا آنها را بی‌گناه جلوه دهند.
تروریست دین ندارد
 دیپلماسی ایرانی: به هنگام مخابره خبر عملیات تروریستی نروژ مسلمانان نفس‌ها را در سینه حبس کردند از ترس این که مبادا این بار هم کسی که این عملیات را انجام داده، مسلمان باشد، قطعا پس از آن که هویت فرد تروریست اعلام شد و مشخص شد که یک تروریست مسیحی نروژی است، مسلمانان نفس راحتی کشیدند و نفس‌ها در سینه آزاد شد. حادثه نروژ با دلایل بسیار یک عملیات تروریسنی بود، نه تنها برای نروژی‌ها بلکه همچنین برای غرب و مسمانان و هر کدام از این فرقه‌ها به نوبه خود به بررسی این حادثه می‌پردازد. اول از همه آن چه از تندروی و بنیادگرایی نام می‌برند باز هم توطئه کرد و حمله به خودی انجام داد. تروریست افراطی تنها هدف‌های آسان را نشانه می‌رود و برای همین تروریست‌هایی از هر ملیت و قومی می‌بینیم که هزینه‌های سنگینی را بر دیگران تحمیل می‌کنند و بی‌گناهان بسیاری را به کشتن می‌دهند. می‌بینیم که تا کنون چقدر هواپیماربایی، حمله به قطار، حمله به بازارهای تجاری و مدارس توسط همین تروریست‌ها صورت گرفته و چقدر قربانی و کشتار به جای گذاشته‌اند.

انسان تندرو آدمی ناتون از گفت‌وگو است، قادر نیست دیگران را با افکارش قانع کند و طبیعتا هم نمی‌تواند دیگران را قبول کند، در هر کجا که باشد و به هر دینی که اعتقاد داشته باشد، این حقیقتی است. تا کنون دیده‌ایم که تندروی و تروریسم چه حوادث دردناکی را رقم زده‌اند، حالا حادثه تروریستی را چه یک فرد چه افراد و چه سازمان هدایت کرده باشند. حادثه عملیات تروریستی گاز سمی در ژاپن یا حادثه فردی مشابهی که در امریکا و در حادثه اوکلاهاما سیتی در سال 1995 رخ داد، عملیات تروریستی بمبئی در هند و قبل از آن حوادث 11 سپتامبر که القاعده در امریکا انجام داد، عملیات تروریستی مختلفی که در عراق و عربستان رخ داده‌اند و دیگر حوادث تروریستی بین‌المللی مثل حادثه لاکربی همگی از این دست حوادث محسوب می‌شوند.

اما حادثه نروژ پیام دیگری نیز داشت و آن این که تروریسم همچنان خطر اصلی برای همه کشورها و افراد است، این تروریست نروژی به تنهایی لباس نظامی پوشید و همه را فریب داد و یک تنه 93 انسان را کشت، کما این که باید متنبه شویم پس از آن که هویت تروریست نروژی مشخص شد، همه تروریست‌ها اسلام‌گرا نیستند و این یدان معنا است که غرب باید در تبلیغ علیه اسلام و تلاش برای اسلام‌ستیزی از اسلام و مسلمین دست بردارد. دیگر بس است که اعراب و کلا مسلمانان همچنان نقش قربانی را بازی کنند تا غربی‌ها سرپوشی بر جنایت‌های شهروندان خود بگذارند یا آنها را بی‌گناه جلوه دهند تا حوادث سیاسی خود را در کل منطقه خاورمیانه موجه جلوه دهند. آنچه تروریسم را تقویت می‌کند همین بهانه‌تراشی‌ها است، بهانه‌تراشی‌هایی که عاری از هر گونه صدق و صحتی است و تنها ابعاد دیگری از فرهنگ، آموزش و مفاهیم دینی مشوش که باعث ایجاد اندیشه تروریسم و پناه بردن به خشونت و خونریزی می‌شود را بر ملا می‌کند.

تندروی بنیادگرای مسیحی نروژی همان نسل‌کشی را می‌کند که کشورهای عضو ناتو از جمله نروژ در عملیات نظامی‌شان در افغانستان و لیبی انجام می‌دهند. افراط همیشه اسف‌بار بوده است، چه مسلمان علیه مسلمان و چه هر بشری علیه بشر دیگر و آیا می‌توان هر کدام از این جنایت‌ها را مبرا کرد؟ قطعا نه، و این البته مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم و اجازه ندهیم که خشونت بر گفتارمان غلبه کند. موجه جلوه دادن تروریسم دست کمی از خود تروریسم ندارد. غرب در حالی در ابعاد بین‌المللی و رسانه‌ای در محکوم کردن جنایت‌های نروژ دست به کار شده و تلاش می‌کند فورا آن را به خط پایان برساند که تروریسم را بین خودمان موجه جلوه می‌دهد و به هر بهانه‌ای تلاش دارد ما را به خاطر تروریسم محکوم کند یا تحت فشار قرار دهد، مدعیان اصلاحات و حقوق بشر به سادگی از خیل عظیم جنایت‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، می‌گذرند.

تروریسم دین ندارد، نه می‌توان با آن کنار آمد و نه می‌توان آن را مبرا کرد، حالا هر کس که مرتکب شود یا از آن حمایت کند، امروزه همه ما تاوان تروریسم را می‌دهیم و قربانی آن شده‌ایم.

منبع: الشرق الاوسط


نظر شما :