روحانی در دیدار با عبدالله عبدالله: ایران خواهان ثبات، امنیت و توسعه افغانستان است

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۱ کد : ۱۹۸۴۱۷۴ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران خواهان ثبات، امنیت، صلح و آرامش در افغانستان است، بر توسعه و تحکیم روابط تهران - کابل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح شنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت افغانستان که قبل از آغاز پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دو جانبه و منطقه ای نظیر فرصت های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری های فیمابین قرار گیرد.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و لزوم تلاش جمعی در این زمینه، خاطرنشان کرد: علاوه بر آسیبهای اجتماعی، بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر انجام می شود و این مسئله ضرورت مبارزه همه جانبه و هماهنگ با قاچاق مواد مخدر را بیشتر می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و لذا برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در گرو همکاری کشورهای منطقه است.

روحانی با بیان اینکه مشارکت همه گروه ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است، ترغیب بخش های خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان، بر تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی  و اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

عبدالله عبدالله، همچنین تلاش ها و اقدامات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و همکاری  بیشتر تهران و کابل را در این موارد ضروری خواند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان همیشه و در روزهای سخت کنار هم بوده اند، گفت: ایران همیشه در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و از این بابت قدردان کمک ها و حمایت های تهران هستیم.

عبدالله عبدالله همچنین بر ضرورت همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرد.

کلید واژه ها: ایران و افغانستان عبدالله عبدالله


نظر شما :