راه اعتمادسازی ترامپ از نظر روسیه

۲۲ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۶۴۶۲۳ سرخط اخبار

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفته است، یکی از روش های ایجاد اعتمادسازی از سوی رییس جمهوری منتخب آمریکا این است که وی ناتو را متقاعد کند نیروهایش را از مرزهای روسیه بیرون ببرد یا فعالیتش را کمتر کند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این اقدام از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا باعث تشنج زدایی در اروپا می شود. اما متاسفانه روسیه هنوز شاهد قدرت نمایی ناتو است و این ائتلاف همچنان خودش را به مرزهای روسیه نزدیک می کند.

سخنگوی پوتین ناتو را ابزاری برای تقابل توصیف کرده و گفت: زمانیکه نیروهای ناتو در کنار مرزهای ما در حال استقرار و گسترش هستند، ما نمی توانیم راحت و ایمن باشیم. به همین دلیل است که ما باید اقداماتی را برای مقابله با آنها در نظر بگیریم. ترامپ برای ایجاد اعتماد و کاهش تنش ها میان دو کشور آمریکا و روسیه باید ناتو را متقاعد کند نیروهایش را از مرزهای روسیه بیرون ببرد و دست از گسترش فعالیت هایش در این منطقه بردارد.

ترامپ گفته بود که ناتو برای رویارویی با تهدیدی به نام شوروی تشکیل شده بود و حالا ائتلافی منسوخ است و دیگر وجود خارجی ندارد و یک توافق بد برای آمریکاست.

سخنگوی پوتین همچنین به مساله کاهش روابط میان مسکو و واشنگتن و تحریم ها علیه روسیه پرداخت و گفت: ما به این مساله پی برده ایم که برای بهتر شدن روابط با کشورهای اروپایی زمان لازم است و می دانیم که برای شرکای آمریکایی ما نیز این چنین خواهد بود. ما به قدر کافی صبر می کنیم.

وی درباره سوریه نیز گفت: بدون همکاری روسیه و آمریکا در آینده برای بحران سوریه راه حل بسیار دشوار خواهد بود در حالی که جدا کردن مخالفان از تروریست ها در سوریه حائز اهمیت است و روسیه از مقامات سوریه حمایت می کند چرا که هیچ جایگزین به جای بشار اسد جز داعش و النصره نیست. روسیه و آمریکا برای مبارزه با تروریسم جهانی باید با هم همکاری کنند.

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :