سندرز: به رقابت ادامه می‌دهم

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۳:۲۳ کد : ۱۹۵۹۷۲۵ سرخط اخبار

برنی سندرز به طرفداران خود اطمینان داد همچنان برای کسب پیروزی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت کالیفرنیا با هیلاری کلینتون رقابت خواهد کرد.
به گزارش صدای آمریکا، این وعده برنی سندرز در حالی داده می شود که روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که هیلاری کلینتون توانسته به حدنصاب ۲۳۸۳ "نماینده حزبی" برسد و او نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میانه آبان ماه خواهد بود.
۵۷۱ نفر از "نمایندگان حزبی" که مستقل از نتایج رقابت های ایالتی به نامزد مورد نظر خود می توانند رای دهند، و به "سوپر دلگیت"ها یا نمایندگان حزبی ویژه شهرت دارند، اعلام کرده اند که در کنوانسیون ملی حزب دموکرات برای انتخاب نامزد حزب به خانم کلینتون رای خواهند داد. اعلام این موضوع پیش از انتخابات کالیفرنیا باعث خشم طرفداران برنی سندرز شده است.
سندرز و کلینتون در شش ایالت در روز سه شنبه رقابت می کنند که بیشترین "نماینده حزبی" را ایالت کالیفرنیا دارد. در حال حاضر برنی سندرز حمایت ۱۵۶۹ نماینده حزبی از جمله نمایندگان حزبی ویژه را دارد.
در همین حال، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه حمایت خود را از نامزدی هیلاری کلینتون اعلام کرد.

کلید واژه ها: سندرز انتخابات 2016


نظر شما :