سودان نماینده سازمان ملل را اخراج کرد

۰۴ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۹۴۲۳۰۲ سرخط اخبار

نماینده «برنامه توسعه» سازمان ملل در سودان، از این کشور اخراج شد.

به گزارش فارس، منابع متعدد مطلع در سودان اعلام کردند که مقامات این کشور، رئیس کشوری برنامه توسعه سازمان ملل را اخراج کرده اند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «سودان تریبون»، این منابع گفتند که مقامات، به «ایوون هلی» نماینده هلندی سازمان ملل در برنامه توسعه سودان 72 ساعت مهلت داده اند تا خاک این کشور را ترک کند.

هنوز علت اخراج این نماینده سازمان ملل روشن نیست و برخی مقامات سودان نیز از اظهار نظر در این خصوص طفره رفته اند.

هلی نیز با ارسال نامه های الکترونیک به برخی همکاران خود در سودان از همکاری آنان در مدتی که وی در سودان بوده است، تشکر کرده است.

هنوز هیچ مقام رسمی سودانی در این خصوص اظهار نظر نکرده است. «سودان تریبون» نوشت که به نظر می رسد مقامات این کشور که عملکرد نمایندگان سازمان ملل را رصد می کنند، آنان را در کار خود بی طرف نمی دانند و معتقدند که در خدمت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غربی هستند زیرا در دایره ای بیش از حدود تعیین شده برای آنان، فعالیت می کنند.

در آوریل (فروردین) گذشته نیز مسئولان سودانی مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل در این کشور را پس از تهام دخالت در امور داخلی سودان، از کشور اخراج کرده بودند.

پیش از این و در سال 2009 نیز دولت سودان دستور تعطیل شدن 10 آژانس امدادرسان بین المللی در سودان را صادر کرده و به عاملان آنها مهلت داده بود تا خاک این کشور را ترک کنند. در آن زمان، دادگاه جنایی بین المللی از طریق طرح اتهام به عمر البشیر رئیس جمهوری سودان در حال تحت فشار قرار دادن سودان بود اما مقامات خارطوم (پایتخت سودان) تأکید کردند که همه این مراکز تعطیل شده، اقدامات اطلاعاتی علیه کشورش انجام می دادند.

از آن زمان به بعد اقدامات دولت سودان علیه آژانس های خارجی که تحت عناوین مراکز امدادرسان یا شبیه آن فعالیت کردند، افزایش یافت و اخراج کارکنان آنان شدت گرفت.

کلید واژه ها: سودان


نظر شما :