کویت: به گاز ایران احتیاج داریم

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۳۳۷۲۶ سرخط اخبار
وزیر نفت کویت گفت: این کشور به واردات گاز طبیعی از ایران احتیاج دارد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا) علی العمر، وزیر نفت کویت که به همراه امیر این کشور به تهران سفر کرده گفت: نفت و گاز بخشی از محور گفتگوهای دو جانبه بین امیر کویت و حسن روحانی رییس جمهور ایران بود.
 
علی العمر وزیر نفت کویت در گفتگو با خبرگزاری کونا افزود: از آنجا که ایران و کویت دو صادرکننده بزرگ نفت هستند می توانند در زمینه استخراج، بازاریابی و پالایش نفت تبادل تخصص و همکاری داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: ایران همچنین از ذخایر گاز طبیعی گسترده ای بهره می برد و کویت به گاز ایران احتیاج دارد و با یک توافق نامه می تواند از ایران گاز وارد کند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره امضا یک یادداشت تفاهم بین دو کشور در جریان سفر به تهران درخصوص حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار تاکید کرد: این یک وظیفه بین المللی است و لازم است یک اتحاد منطقه ای دراین زمینه وجود داشته باشد.
 
العمر خاطرنشان کرد: یادداشت تفاهمی که امضا شد از وظیفه ما نسبت به محیط زیست دریایی و مسائل مرتبط آن نظیر توسعه پایدار و جو ناشی می شود.
 
ما معتقدیم که این همکاری برای ما سود زیادی خواهد داشت زیرا تحقیقات بسیاری وجود دارد که کویت و ایران به تنهایی قادر به انجام آن نیستند.

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :