چرا مردان دفترچه به دست کیم جونگ اون را محاصره می کنند؟

نگاهی به مریدپروری های یک دیکتاتور

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۲:۲۵ کد : ۱۹۳۱۹۸۴ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
در تمام تصاویری که از کیم جونگ اون وجود دارد وی توسط مردان یونیفورم پوش و یا برخی مقام های دولتی که دفترچه های مشکی کوچکی در دست دارند، محاصره شده است.
نگاهی به مریدپروری های یک دیکتاتور

دیپلماسی ایرانی: رهبر کره شمالی کیم جونگ اون با حرکات عجیب و غریب و تصمیم گیری های غافلگیرکننده اش همچنان در صدر بسیاری از اخبار رسانه های جهان قرار دارد. به گزارش بی بی سی، آنچه که اخیرا توجه همه را در خصوص عکس های کیم جونگ اون به خود جلب کرده است ، مردانی دفترچه به دست است که تبدیل به پای ثابت تمام عکس ها از رهبر کره شمالی شده اند. در تمامی این تصاویر، رهبر کره شمالی توسط مقام ها و ژنرال هایی محاصره شده است که دفترچه های یادداشت کوچکی در دست دایما در حال یادداشت برداری هستند.

سوال اینجاست که آن مردان قلم به دست که با حالتی مضحک سعی در یادداشت برداری سریع از سخنان کیم جونگ اون را دارند دقیقا چه کسانی هستند و البته بهتر است سوال کنیم که این افراد دقیقا مشغول چه کاری هستند؟ آنها خبرنگار نیستند بلکه یا از اعضای حزب حاکم هستند و یا مقام های دولتی که تلاش می کنند با یادداشت برداری های خود در حقیقت تظاهر به علم اندوزی از فرمایشات کیم جونگ اون کنند. پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی یعنی کیم ایل سونگ هم دقیقا در دهه 50 رفتارهایی مشابه را انجام می داد و شاید بتوان گفت که این رویه از او به پسر و سپس نوه اش به ارث رسید. رهبران کره شمالی از کیم ایل سونگ تا به امروز که قدرت در اختیار کیم جونگ اون است در بازدیدهای خود از مکان های مختلف موعظه هایی به کارکنان می کنند و اعتقاد دارند که این راهنمایی ها به بهبود کیفیت و کمیت کار می افزاید.

با وجود انکه امروز دیگر کامیپوترهای کوچک و نت بوک های قابل استفاده در اندازه ای مختلف در سطح بین المللی رایج است اما اطرافیان کیم جونگ اون همچنان یادداشت برداری با استفاده از دفترچه های کوچک یادداشت را ترجیح می دهند. این تصاویر در رسانه های تصویری و جراید مکتوب منتشر می شود و در نتیجه مردم به این قطعیت می رسند که رهبر آنها دانشمندی است که تمام کلمات ادا شده از دهان او باید یادداشت شود. به نظر می رسد که مریدان کیم جونگ اون حتی طنزهایی را هم که وی برای همراهان خود تعریف می کند، یادداشت می کنند!

 

کلید واژه ها: کیم جونگ اون


نظر شما :