اوباما طرح ممنوعیت ورود ابوطالبی به آمریکا را امضا کرد

۳۰ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۳۱۶۸۳ سرخط اخبار

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) طرح تصویبی اخیر کنگره درباره ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی دیپلمات معرفی  شده از سوی ایران برای تصدی سمت سفیر ایران در سازمان ملل را امضا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با امضای اوباما ، این طرح تصویب شده در کنگره تبدیل به قانون رسمی می شود.

در این طرح نامی از ابوطالبی به میان نیامده ، اما به طور کلی ورود دیپلمات هایی را که بنا به ادعای آمریکا سابقه همکاری با فعالیت های تروریستی را دارند یا ورود آنها به آمریکا امنیت ملی این کشور را مخدوش می کند، ممنوع می شود.

تد کروز سناتور ایالت تگزاس که ارایه دهنده این طرح بود روز گذشته پس از امضای اوباما ، با تقدیر از این اقدام او گفت با این اقدام رییس جمهور ، ما نشان دادیم در مقابله با رویکردهای ضد آمریکایی و در زمانی که امنیت ملی مان مورد تهدید قرار می گیرد، متحد هستیم.

ایران اقدام دولت آمریکا در عدم صدور ویزا برای ورود ابوطالبی به خاک این کشور را محکوم کرده و اعلام کرده است، نماینده دیگری جز ابوطالبی برای این سمت معرفی نمی کند.

آمریکا ابوطالبی را متهم به همکاری با دانشجویان خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن 55 دیپلمات این کشور در نوامبر سالب 1979 (13 آبان 1358) می کند.

برخی ناظران اقدام دولت آمریکا در عدم صدور ویزا برای ابوطالبی را در حالی که دو کشور در قالب گروه 1+5 مشغول مذاکره برای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی در زمینه برنامه هسته ای ایران اند، به زیان میانه روها در دو طرف و به سود تندروها می دانند.

کلید واژه ها: ابوطالبی


نظر شما :