یک ادعا درباره علت عدم صدور ویزای سفیر ایران

۱۲ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۹۳۰۸۶۵ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره صدور ویزا برای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که به سمت نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد منصوب شده، خودداری کرده است.

به گزارش ایسنا، بی بی سی با انتشار این مطلب گزارش داد: گفته می شود که آقای ابوطالبی یکی از اعضای گروه دانشجویان پیرو خط امام بوده که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در تسخیر سفارت آمریکا در تهران و گروگان گرفتن دیپلمات های آمریکایی دست داشته اما این ادعا تایید نشده است.

حمید ابوطالبی در گذشته سفیر ایران در ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا بوده است.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که از سابقه حمید ابوطالبی اطلاعی ندارد.

وی اظهار کرد: رویه صدور ویزا محرمانه است و وزارت خارجه نمی تواند در مورد جزئیات درخواست های ویزای آمریکا با رسانه ها صحبت کند.

بر اساس گزارش بی بی سی، دولت آمریکا به عنوان میزبان مقر اصلی سازمان ملل متحد موظف به صدور ویزا برای کادر سیاسی کشورها در این سازمان است؛ با این حال، توماس پیکرینگ نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید که واشنگتن از این قدرت برخوردار است که از صدور ویزای احتمالی برای فرستاده احتمالی ایران خودداری کند، هر چند به گفته او در شرایط فعلی این کار می تواند برای دولت باراک اوباما هزینه داشته باشد.

پیکرینگ همچنین اظهار می کند: ما در تلاش هستیم که با پرزیدنت روحانی همکاری کنیم. اگر این فرد به او نزدیک باشد، رد درخواست ویزای او می تواند برای ما هزینه داشته باشد. همچنین اگر ویزای شخصی که می خواهد به عنوان نماینده سازمان ملل به آمریکا سفر کند، صادر نشود موضوع تعهدات ما به سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد.

کلید واژه ها: سازمان ملل متحد ابوطالبی


نظر شما :