اقدامات‌ آمریکا علیه ایران نتیجه معکوس دارد

۲۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۲۹۹۷۲ سرخط اخبار

کارشناس اندیشکده آمریکایی بروکینگز تاکید کرد اقدامات آمریکا در قبال ایران می تواند متحدان این کشور را به این نتیجه برساند که واشنگتن مسئول شکست مذاکرات هسته ای ایران است و گوش شنوایی برای درخواست های آمریکا در زمینه اعمال تحریم های جدید علیه ایران باقی نگذارد.

به گزارش فارس، «ریکاردو آلکارو» در مقاله منتشر شده خود در پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده آمریکایی بروکینگز، نوشت: آمریکا پس از تشکیل ائتلاف بین المللی برای مخالفت با برنامه های هسته ای ایران، تهران را به محدود کردن بخش اعظم فعالیت های هسته ای اش در ازای کاهش تحریم ها واداشت.

آمریکا همزمان با پیگیری توافقنامه جامع هسته ای از سوی ایران و 1+5  علاقه مند به تضمین ادامه اعمال فشار بر ایران است.

نویسنده  در ادامه مقاله خود آورده است؛ دولت باراک اوباما معطوف شدن توجه ایتالیا به ایران را امری زود هنگام و تهدیدی برای از بین رفتن شاکله تحریم ها پیش از دادن تضمین های قابل راست آزمایی از سوی ایران درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای اش می داند.

اندیشکده آمریکایی افزوده است: بدون شک، ابتکار عمل ایتالیا مبتنی بر این فرض است که در صورت حل مسئله هسته ای ایران و لغو تحریم ها، ایتالیا در خط اول یا دست کم در زمره اولین های دستیابی به بازارهای ایران قرار دارد.

آلکارو خاطر نشان کرد، تلاش های ایتالیا در رابطه با ایران صرفا ناشی از منافع اقتصادی نیست. هدف آن ها تسهیل روند مذاکرات هسته ای از طریق دادن اعتبار بیشتر به وعده منافعی است که در پی توافقنامه نهایی هسته ای حاصل خواهد شد. همکاری نزدیک تر ممکن است واشنگتن را به این نتیجه برساند که متحدانش بیش از تعهد و مسئولیت، به دنبال سود خود در ایران هستند. علاوه بر این، این خطر وجود دارد که اقدامات آمریکا باعث شود متحدانش شکست نهایی مذاکرات هسته ای را متوجه هر کشوری غیر از ایران بدانند. در غیر این صورت، درخواست های آمریکا برای اعمال تحریم های جدیدی که به طور قطع، چنین پیامد ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت، نشنیده گرفته خواهد شد.

کارشناس بروکینگز  در مقاله خود نوشت:  اقدامات آمریکا در قبال ایران می تواند متحدان این کشور را به این نتیجه برساند که واشنگتن مسئول شکست مذاکرات هسته ای ایران است و گوش شنوایی برای درخواست های آمریکا در زمینه اعمال تحریم های جدید علیه ایران باقی نگذارد.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :