نتانیاهو در رم دنبال متحد ضدایرانی می گردد

۱۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۲۵۴۴۳ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری رسمی به ایتالیا پس از گذشت حدود یک هفته از توافق هسته ای تاریخی میان گروه 1+5 با ایران، به دنبال پیدا کردن متحدان ضد ایرانی است.
 
به گزارش ایرنا، نتانیاهو که روز یکشنبه به همراه شش نفر از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی برای شرکت در اجلاس دو جانبه وارد رم پایتخت ایتالیا شده است، در مراسمی که در کنیسه یهودیان با حضور انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه تحریم ها علیه تهران در حال کاهش بوده و اگر تدابیر فوری در این زمینه اتحاذ نشوند تمام تلاش هایی که در این سال ها انجام شده است به همراه تحریم ها از بین رفته و هیچ می شود.
 
وی سپس با حمله به غرب بخاطر توافق اخیر هسته ای با ایران، مدعی شد: باید توهم را کنار بگذارید. ایران به دنبال بمب اتمی است و از تروریسم حمایت می کند. ما اجازه نمی دهیم که ایران به قدرت اتمی برسد و از آن علیه ما استفاده کند. ما در صورت نیاز در قبال تهدیدات واکنش نشان می دهیم. اگر اسراییل در خطر باشد من ساکت نمی مانم.
 
پس از گذشت حدود یک هفته از توافق تاریخی میان گروه 1+5 با ایران، نتانیاهو به دنبال پیدا کردن متحدان ضد ایرانی است . وی بارها توافق هسته ای ایران که جهان آنرا تاریخی خوانده است، اشتباه دانسته و در سفر به ایتالیا در این خصوص با مقامات رم صحبت خواهد کرد.
 
وی روز دوشنبه با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها دیدار و گفت و گو می کند و سپس در اجلاس دوجانبه با مقامات ایتالیایی 10 توافق به امضا خواهد رساند

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :