ادعای توافق موشکی ایران و کره شمالی

۱۳ آبان ۱۳۹۲ | ۰۲:۵۲ کد : ۱۹۲۳۸۷۶ سرخط اخبار

یک دیپلمات غربی به نقل از منابع ایرانی مدعی شد که مقامات امنیتی ایران و کره شمالی در ماه اوت برای تداوم همکاری در زمینه حوزه توسعه موشکی و هسته یی تحت ریاست جمهوری حسن روحانی توافق کردند.

به گزارش ایسنا این مقام غربی روز شنبه گفت که این توافق در تاریخ 3 اوت، یک روز پیش از مراسم تحلیف حسن روحانی، رییس جمهور ایران بین مقامات ایرانی و گروهی از مقامات امنیتی کره شمالی که از آن ها نام برده نشد در تهران صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری کیودو، حسن روحانی در تلاش برای بهبود روابط ایران و کشورهای غربی است و انعطاف پذیری خود را در مذاکرات با کشورهای عضو گروه 1+5 ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) درباره برنامه هسته یی ایران نشان داده است.

این دیپلمات غربی به طور تلویحی مدعی شد که افشای این توافق بین مقامات امنیتی دو کشور با موضع روحانی در تضاد است و می تواند مانعی برای سیاست رییس جمهور جدید ایران برای بهبود روابط با کشورهای غربی باشد.

این دیپلمات غربی مدعی شد که ملاقات بین مقامات دو کشور زمانی اتفاق افتاد که یک هیات کره شمالی برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی به تهران سفر کردند.

کیم یونگ نام، رهبر شماره دو کره شمالی و رییس کل هیات رییسه مجمع عالی خلق این کشور رهبری هیات کره شمالی را بر عهده داشت، ولی از آن جا که در حال ملاقات با شخص روحانی بود در جلسه مقامات امنیتی دو کشور حضور نداشت.

این دیپلمات غربی مدعی شد که بعضی از اعضای هیات کره شمالی از تاسیسات نظامی در تهران بازدید کردند.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :