مستند جدیدی از ترور رئیس‌جمهور اسبق آمریکا

۰۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۹۱۹۲۴۷ سرخط اخبار

مستند جدیدی که بر اساس شواهد به دست آمده از اطلاعات یک بازرس بازنشسته استرالیایی ساخته شده، نشان می دهد برخلاف گزارشات پیشین، یک افسر اطلاعاتی آمریکا به صورت اشتباهی با شلیک گلوله ای رئیس جمهور اسبق آمریکا را کشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از بازرسان بازنشسته استرالیایی اعلام کرده است که براین باور است یک افسر سرویس محرمانه آمریکا گلوله هایی را شلیک کرد که یکی از این گلوله ها به کشته شدن «جان اف کندی»، رئیس جمهور اسبق آمریکا منجر شد.

کانال «ریلز» قرار است مستندی را پخش کند که در این مستند نشان داده می شود که کندی به طور تصادفی توسط یک مأمور سرویس محرمانه آمریکا کشته شد.

یکی از سایت های خبری استرالیا گزارش کرد: مستند «جان اف کندی: تفنگ دودزا» بر اساس اطلاعات یک افسر پلیس بازنشسته استرالیایی به نام «کالین مک لارن» و کتاب «اشتباه مرگبار: گلوله ای که جان اف کندی را کشت» نوشته «بونار منینگر»، ساخته شده است.

مک لارن به مدت 4 سال به دنبال شواهدی در خصوص مرگ کندی بود که در 22 نوامبر 1963 در «دالاس» کشته شد.

او به همراه منینگر همچنین بر شواهدی تکیه کردند که از کتاب «هوارد دوناهو» به دست آمده بود و در آن کتاب نوشته شده بود «جرج هایکی» مأمور سرویس محرمانه آمریکا یکی از گلوله هایی را شلیک کرد که به کندی برخورد کرد.

دوناهو می گوید وقتی «لی هاروی اوسوالد»، تک تیراندازی که کندی را ترور کرد، اولین گلوله را شلیک کرد، هایکی تلاش کرد تا متقابلاً تیراندازی کند.

مک لارن ادامه داد از آنجاییکه هایکی تجربه کافی برای استفاده از سلاحی که سرویس محرمانه در اختیارش قرار داد را نداشت، به صورت تصادفی کندی را هدف قرار داد.

گزارش کمیسیون وارن در دهه 1960 نتیجه گیری کرد که اسوالد تنها فرد مسلحی بوده که کندی را ترور کرده است اما مستند ترور کندی که روایت دیگری از ترور رئیس جمهور اسبق آمریکا دارد، قرار است در ماه نوامبر در آمریکا، استرالیا و کانادا پخش شود.

کلید واژه ها: کندی


( ۱ )

نظر شما :