تولدتان مبارک آقای احمدی نژاد!

۰۸ آبان ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۱ کد : ۹۱۵۵ اخبار اصلی
پیام تبریک فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، بر روی شبکه توییتر به مناسبت تولد محمود احمدی نژاد خبرساز شد.
تولدتان مبارک آقای احمدی نژاد!

ديپلماسى ايرانى: پیام تبریک فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، بر روی شبکه توییتر به مناسبت تولد محمود احمدی نژاد خبرساز شد. فیلیپ کراولی، سخنگوی هیلاری کلینتون در توییتر خود نوشته است: «تولدتان مبارک رئیس جمهور احمدی‌نژاد! (تولد خود را) با فرستادن جاش فتال و شین باوئر به خانه جشن بگیرید. چه هدیه‌ خوبی خواهد بود.»

فیلیپ کراولی پیام خود را روز پنجشنبه، ۲۸ اکتبر (ششم آبان) در شبکه اجتماعی اینترنتی تویتر منتشر کرد. محمود احمدی نژاد متولد ششم آبان ۱۳۳۵ (۲۸ اکتبر ۱۹۵۶) است. او در روستای ارادان در حوالی شهرستان گرمسار به دنیا آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به آقای احمدی نژاد نوشت: «۵۴ سالگی شما پر از فرصت‌های از دست رفته بود، امیدوارم که در ۵۵ سالگی رابطه متفاوتی بین ایران و جهان برقرار کنید.»

جاش فتال، شین باوئر و سارا شورد، سه جوان آمریکایی که بیش از ۱۵ ماه است در ایران زندانی هستند. آنها در مناطق مرزی ایران و عراق بازداشت شدند و مقام‌های قضایی ایران به وکیل آنها اعلام کرده‌اند روز شنبه ۱۵ آبان (ششم نوامبر) به اتهام «جاسوسی و ورود غیرمجاز به خاک ایران» توسط قاضی صلواتی محاکمه خواهند شد.

این در حالی است که در اسناد محرمانه‌ای که به تازگی از سوی وب‌سایت ویکی‌لیکس منتشر شده، قید شده است آنها هنگامی که در داخل خاک عراق بوده‌اند به دست نیروهای ایرانی دستگیر شده‌اند. در اسناد منتشر شده در ویکی‌لیکس همچنین آمده است که این سه آمریکایی به هشدار‌هایی که ارتش ایالات متحده به آنها داده بود توجه نکرده و راهی مناطق مرزی با ایران شده بودند.

محمود احمدی نژاد در جریان سفر ماه سپتامبر به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرده بود که در خصوص پرونده این دو آمریکایی نفوذی ندارد. او گفته بود که دادگاه درباره این دو آمریکایی که بیش از یک سال است در زندان اوین بودهاند تصمیم خواهد گرفت. سارا شورد که نامزد شین باوئر است، در جریان سفر اخیر محمود احمدی نژاد به نیویورک با وی دیدار کرد.

مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی این شهروند آمریکایی به علاوه سارا شورد را که پیشتر آزاد شد به «ورود غیرقانونی به ایران و جاسوسی» متهم کرده‌اند. با وجود اتهام جاسوسی، سارا شورد حدود یک ماه پیش و پس از میانجی‌گری مقامات کشور عمان با وثیقه پانصد هزار دلاری از زندان اوین آزاد شد و به آمریکا بازگشت.


نظر شما :