کرملین اهمیتی به اظهارات ایران ستیز نتانیاهو نمی‌دهد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۸۶۲۹۸ سرخط اخبار

ایرنا - رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه معتقد است که اظهارات نخست وزیر اسراییل مبنی بر تهدید ایران برای منطقه خاورمیانه دروغی بیش نیست و روسیه به اظهارات ایران ستیز تل آویو برای کاهش روابط با تهران توجه نمی‌کند.

کنستانتین سیوکوف امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به گونه‌ای حقایق منطقه را وارونه  می‌کند که گویا ایران منشاء همه مسائل و مشکلات در خاورمیانه است.
 وی ادامه داد: نتانیاهو بارها گفته است که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است در حالی که نتیجه‌گیری جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران عکس ادعای نخست وزیر اسراییل را نشان می دهد.

کارشناس ارشد روس گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های ایران در این راستا را تایید کرده است اما تاکنون حتی یک گزارش درخصوص فعالیت‌های هسته ای اسراییل صادر نشده است زیرا مقام‌های اسراییلی با آژانس درباره برنامه هسته‌ای خود همکاری نمی کنند.

سیوکوف در ادامه مصاحبه خاطرنشان کرد که نتانیاهو برای تغییر موضع روسیه در قبال ایران و کاهش همکاری‌های تهران و مسکو به سوچی رفت اما وی در این ماموریت خود موفقیتی به دست نیاورد.
وی با بیان اینکه ایران و روسیه دو شریک راهبردی هستند، اضافه کرد: همکاری‌های ایران و روسیه به تحکیم ثبات منطقه خاورمیانه کمک اساسی کرده است.
سیوکوف به همکاری موفق ایران و روسیه در قالب فرمت آستانه اشاره کرد که در جریان آن تصمیمات بسیار مهمی برای سوریه گرفته شد.

رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه گفت: روسیه و ایران با همکاری ترکیه توانستند به سوریه برای برقراری ثبات و امنیت کمک های ارزشمند کنند.
کارشناس روس افزود: با توجه به این همکاریها و دورنمای خوب برای ادامه مشارکت روسیه و ایران، نتانیاهو نمی تواند مواضع روسیه در قبال ایران را تغییر دهد.
وی معتقد است که ساختار همکاری‌های ایران و روسیه در آینده توسعه خواهد یافت و عرصه‌های جدیدتر را دربر خواهد گرفت و مشارکت دو کشور در حوزه‌های بسیار مهمی همچون امنیتی و نظامی، اقتصادی و بازرگانی و علوم و فناوری‌های پیشرفته گسترش می‌یابد زیرا دو کشور منافع خود را در بسط و گسترش روابط دوجانبه می‌بینند.

کلید واژه ها: کرملین


( ۱ )

نظر شما :