نوری مالکی: امت‌های اسلامی به جمهوری اسلامی ایران متکی هستند

۰۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۸۰۲۶۹ سرخط اخبار

نخست وزیر پیشین عراق که در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور داشت ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اهمیت دادن به مساله وحدت اسلامی و مساله فلسطین گفت: امت اسلامی منبع اصلی تفرقه و اختلاف را پیدا کرده‌اند و دریافته‌اند که علت اصلی ضعیف شدن امت اسلامی دیدگاه‌های کشورهای مستکبر است.

به گزارش ایسنا، نوری مالکی، رئیس حزب الدعوه عراق و نخست وزیر پیشین این کشور امروز (شنبه) در حاشیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پیام عراقی ها در رابطه با این کنفرانس پیام تمام مسلمانان جهان است که خواهان وحدت امت اسلامی هستند.

وی افزود: پیام عراق حمایت ، همراهی و تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اهمیت دادن به مساله وحدت اسلامی و همچنین اهمیت دادن به مساله قدس است، پیام ما حمایت از تمام مسائل مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه، لبنان، بحرین ، عراق و تمام مناطق جهان اسلام است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با دلایل اختلاف میان برخی کشورهای اسلامی گفت: مجموعه‌ای از اختلافات منجر به تفرقه در میان مسلمانان شد اما من به این مساله خوش‌بین هستم که امت اسلامی منبع اصلی تفرقه و اختلاف را پیدا کرده دریافته‌اند که علت اصلی ضعیف شدن امت اسلامی علیرغم اهمیت و جمعیت و منابع زیاد دیدگاه‌هایی هستند که کشورهای استکبار درجهان اسلام منتشر کردند؛ دیدگاه‌هایی از قبیل کمونیست، سرمایه‌داری و برخی نظریه‌ها تحت عنوان دموکراسی که در واقع به دنبال تفرقه بودند.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه گفت: امت‌های اسلامی امروزه این دیدگاه ها را درک کردند؛ بنابراین ما بر سازمان ها و حکومت ها تکیه نداریم بلکه ملت ها، امت اسلامی ، افراد آگاه، جنبش ‌های مقاومت، علمای امت اسلامی و در مقدمه  همه آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران متکی هستیم.

کلید واژه ها: نوری مالکی


( ۲ )

نظر شما :