اسراییل توانایی نظامی حمله موفق به ایران را ندارد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۷۶۳۹۹ سرخط اخبار

"ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق اسراییل گفت اسراییل توان نابودی تاسیسات هسته ای ایران با حمله نظامی به این کشور را ندارد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه " جروزالم پست"، اولمرت که روز یکشنبه در کنفرانس روزنامه جروزالم پست در نیویورک سخن می گفت با اشاره به این موضوع گفت اسراییل آن طور که در سال 2007 با حمله به تاسیسات هسته ای سوریه برنامه هسته ای دولت دمشق را نابود کرد، توان نابودی برنامه هسته ای ایران از طریق حمله نظامی را ندارد.

اسراییل در سال 2007 به دستور اولمرت و در دوران نخست وزیری او، به تاسیسات هسته ای سوریه حمله کرد و آن را نابود کرد.

اولمرت افزود: من به این خاطر دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندادم که معتقد بودم حمله نظامی ما تنها برنامه هسته ای ایران را 2 سال به عقب می اندازد و خطرات چنین حمله ای احتمال موفقیت کامل آن را در حاشیه قرار می داد مساله ای که همچنان نیز در توازن قوا بین اسراییل و ایران برقرار است.

اولمرت گفت: آنچه ما با سوریه کردیم نمی توانیم با ایران هم انجام دهیم. در سوریه مطمئن به نابودی کامل تاسیسات بودیم و می دانستیم که ساخت دوباره آن زمان زیادی خواهد برد. در ایران اما اوضاع متفاوت است و تاسیسات این کشور پراکنده و با فاصله است و بسیاری از تاسیسات ایران زیر زمین است که اسراییل توان حمله به آن را ندارد و نیازمند توانایی های گسترده نظامی است که اسراییل فاقد همه آنهاست.

اولمرت با انتقاد از سروصدای بلند نتانیاهو درباره مقابله نظامی با ایران و حمله به این کشور در صورت لزوم، با یادآوری فیلم وسترن آمریکایی" خوب، بد، زشت" گفت: بهتر است ساکت باشی و کار لازم را انجام دهی نه اینکه سروصدا کنی و کاری هم نکنی. اگر باید شلیک کنی، شلیک کن؛ حرف نزن."

اولمرت همچنین بر اختلاف دیدگاه خود با مواضع ترامپ و نتانیاهو درباره ضرورت اصلاح یا لغو برجام آشکار کرد و گفت: من مطمئن نیستم که حق با ترامپ است. اگر گزینه جایگزینی – به جای برجام - وجود دارد، خب آن را تغییر دهید و اگر هم ندارید این قدر سروصدای بیهوده نکنید."

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :