بازدید بن سلمان از شرکت لاکهید مارتین

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۷۵۸۶۵ سرخط اخبار

ولیعهد عربستان در بازدید از شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین"، چگونگی انتقال و بومی سازی تکنولوژی ساخت ماهواره به این کشور را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که از ۲۰ مارس به آمریکا سفر کرده و در این کشور به سر می برد، از مرکز شرکت لاکهید مارتین واقع در شهر سان فرانسیسکو آمریکا و تکنولوی های پیشرفته آن در بخش های پرواز، دفاع هوایی، تکنولوژی های موشکی و ارتباطات ماهواره ای در این شرکت بازدید کرد.

همچنین بن سلمان از سامانه دفاع هوایی بسیار پیشرفته "تاد" که عربستان این روزها در حال مذاکره برای خرید آن و بومی سازی تکنولوژی آن است، بازدید کرد.

در این بازدید طرح های شرکت لاکهید مارتین برای برپایی یک مرکز پژوهشی و توسعه ای در عربستان با همکاری با دانشگاه علوم و تکنولوژی "ملک عبد العزیز" و سیستم فرماندهی، کنترل و ارتباطی که قرار است تکنولوژی آن به عربستان منتقل شده و به شکل کامل بومی سازی شود، ارائه شدند.

ولیعهد عربستان در این مرکز از ماهواره های بسیار با کیفیت و نوآورانه ایی که در شهرک علوم و فناوری ملک عبد العزیز ساخته شده بودند و عرب ست بازدید کرد که از نظر دقت و کیفیت در نوع خود اول است و توانمندی های عربستان در زمینه فناوری های فضایی را ارتقا خواهد داد.

همچنین بن سلمان در این مرکز با مهندسان جوان عربستانی که برای انتقال و بومی سازی تکنولوژی ساخت ماهواره، اجرای آزمایش های عملکردی و زیست محیطی آن، ساخت ماهواره ای در آینده در عربستان، افزایش فرصت های اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی در سراسر این کشور با مهندسان مرکز لاکهید مارتین همکاری دارند، دیدار کرد.

ساخت ماهواره ای ارتباطی در عربستان با فراهم کردن امنیت در بخش های نظامی، امنیتی و شهری به شکلی گسترده توانمندی بالا و پیشرفته ای را در زمینه ارتباطات تصویری ماهواره ای، اینترنت و تلفن در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا برای عربستان فراهم خواهد کرد و قرار است که این ماهواره ها اواخر سال جاری میلادی به عربستان تحویل داده شوند.

در همین راستا بن سلمان برنامه های شرکت لاکهید مارتین برای بومی سازی صنایع دفاعی و انتقال تکنولوژی به عربستان و نیز پایبندی این شرکت به اجرای این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ماریلین هیوسن، رئیس شرکت لاکهید مارتین نیز در این بازدید بر حمایت از تحقق رویکردهای عربستان برای بومی سازی صنایع دفاعی و پایبندی این شرکت به تعهداتش تاکید کرد.

در پایان این دیدار نیز ولیعهد عربستان قطعه آخری که روی ماهواره عربستانی پیش از پرتاب به فضا نصب خواهد شد، امضا کرد.

طبق گفته های قبلی بن سلمان، عربستان سالانه ۷۰ میلیارد دلار برای واردات اسلحه هزینه می کند.

کلید واژه ها: تکنولوژی بومی سازی لاکهید مارتین شرکت لاکهید مارتین


( ۳ )

نظر شما :