ایران صادقانه خواهان وحدت سوریه است

۰۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۷۲۷۲۷ سرخط اخبار

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به حتمیت برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، در خصوص سوریه تاکید کرد که ایران خالصانه خواهان حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان ضمن اعلام آمادگی خود برای ارائه هر نوع کمک جهت ورود این کشور به مرحله ای جدید، تاکید کرد که فساد در لبنان به بالاترین حد خود رسیده است اما او با این حال پیش بینی کرد که با تصویب بودجه، میانگین فساد بیش از پنجاه درصد میزان فعلی، کاهش خواهد یافت.

رئیس پارلمان لبنان در گفت وگو با روزنامه تازه تأسیس «الاتحاد» لبنان، که اولین شماره آن امروز (دوشنبه) منتشر شد، تصریح کرد: «انتخابات [پارلمانی] صد در صد برگزار خواهد شد».

بری همچنین با تاکید بر «ائتلاف با جنبش حزب الله در انتخابات پارلمانی آینده لبنان»، افزود: «در حال حاضر بین من و میشل عون، رئیس جمهور، روابط خوبی برقرار است».

وی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه را سیاستمداری زیرک توصیف و با تاکید بر اینکه ایران بیش از هر طرفی خواهان حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه است، از اینکه مبادا اطراف منطقه جولان کمربندی امنیتی تشکیل شود، قضیه «سعد حداد» در نوار مرزی را یادآور شد.

رئیس پارلمان لبنان با اظهار اینکه از وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی باک ندارد، از رفتارهای بحران زای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا که بر بحران منطقه می افزاید، ابراز نگرانی کرد.

بری تصریح کرد: اگرچه قانون انتخابات جدید تنها یک چهارم خواسته ها و ایده آل ما را برآورده ساخته، اما در یک مورد خوشایند است، چون موجب تغییر نظام اکثریت به نظام اصلاح شده و به روز نسبی گردید.

بری درباره پرونده پناهجویان نیز با اشاره به اینکه پناهجویان سوری می توانند، به مناطقی که امنیت آنها در سوریه تامین شده، باز گردند، گفت: ممکن است، برخی طرف ها در دولت نخواهند با نظام سوریه تعامل داشته باشند، اما نهادهای رسمی در لبنان مانند دستگاه امنیت عمومی و ارتش وجود دارند که با دمشق تعامل دارند و می توان به آنها به عنوان کانال های ارتباطی تکیه کرد.

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه به شخصه آماده برقراری کانال ارتباطی با دمشق است، افزود: حتی آمادگی دارم، در صورت صلاحدید وزیری را برای این پرونده تعیین کنم.

کلید واژه ها: پارلمان لبنان


نظر شما :