عاملان ترور برادر کیم جونگ اون آماتور بوده‌اند

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۶۷۱۸۸ سرخط اخبار

یک جاسوس سابق سرشناس کره شمالی گفت: عاملان ترور اخیر برادر ناتنی کیم جونگ اون در مالزی افرادی تازه کار و آماتور بوده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز دوشنبه هفته گذشته در فرودگاه بین المللی کوآلالامپور به دست عاملان کره شمالی ترور شد.

کیم هیون هوی، جاسوس سابق کره شمالی که در سال ۱۹۸۷ در یک هواپیمای مسافربری کره جنوبی بمب گذاری کرده و باعث کشته شدن همه سرنشینانش شد، در مصاحبه ای با روزنامه ژاپنی ماینیچی گفت: این غیرقابل تصور است که زنانی که عامل این ترور بودند آموزش های سفت و سخت دیده باشند.

وی تصریح کرد: من این ظن را پیدا کردم که به نظر نمی رسد این عاملان در کره شمالی آموزش ها و تمرینات روانی و جسمی سفت و سختی را گذرانده باشند.

براساس گزارش رسانه مالزیایی، دو زنی که در ارتباط با این ترور دستگیر شده اند به پلیس گفتند که در یک شوخی دست داشته اند.

کیم هیون هوی اظهار داشت: این عاملان اگر که این طور بود نمی بایستی فرار کنند.

وی همچنین بر ارتباط میان این اتفاق با تاریخ ۱۶ فوریه یعنی سالگرد تولد کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی و پدر کیم جونگ اون تاکید کرد.

لی هان یونگ، یک فراری از کره شمالی و خواهرزاده کیم جونگ ایل نیز در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۷ به دست دو عامل در کره جنوبی کشته شد که البته این عاملان هرگز دستگیر نشدند.

کیم هیون هوی در سال ۱۹۸۷ به همراه یک جاسوس دیگر کره شمالی در یک هواپیمای مسافربری کره شمالی بمب گذاری کرد و باعث کشته شدن همه ۱۱۵ سرنشین این هواپیما به هنگام منفجر شدن آن بر فراز خلیج بنگال شد.

از سوی دیگر، کره شمالی اعلام کرد که شرط های پلیس مالزی را در خصوص تحویل جسد کیم جونگ نام نمی پذیرد.

این مخالفت قاطع در پاسخ به اعلام پلیس مالزی در زمینه این بود که هرگز جسد نام را تا زمان گرفتن نمونه دی ان ای یکی از نزدیکانش تحویل نخواهد داد. پلیس مالزی در حال تحقیق درباره مرگ برادر ناتنی رهبر کره شمالی است.

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد، نتایج کالبد شکافی جسد نام را نمی پذیرد.

کانگ چول، سفیر کره شمالی در مالزی به خبرنگاران گفت: طرف مالزیایی اقدام به کالبدشکافی بدون مجوز ما و اظهارات ما درباره حادثه کرده است.

چول ادامه داد: ما به طور قطع نتیجه کالبدشکافی را که به صورت یکجانبه و بدون حضور ما انجام شده، رد خواهیم کرد.

کلید واژه ها: مالزی


نظر شما :