خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع ایران نیست

۰۵ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۸ کد : ۱۹۶۰۴۹۵ سرخط اخبار

یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا که عضو گروه دوستی این نهاد با ایران نیز هست، گفته که خروج انگلیس از اتحادیه به نفع تهران نخواهد بود.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش یورونیوز، «فیلیپ ژووَن» گفته که خروج انگلیس از اتحادیه، موجبات ناپایداری درون این بلوک را فراهم می آورد و این در حالی است که ایران برای اجرایی شدن توافقات اخیر با اتحادیه اروپا، به شرایط پایداری درون گروهی بین کشورهای اتحادیه نیاز دارد.

ژووَن دقیقاً گفته: «ایران، با توجه به توافق ها و مذاکرات اخیر با اروپا، احتیاج به طرف هایی در مذاکره دارد که شرایط پایداری داشته باشند. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وضعیت را ناپایدار می کند؛ امری که برای ادامه مذاکرات میان ایران و کشورهای اروپایی به هیچ وجه مناسب نیست.»

یورونیوز گفته که این سخنان فیلیپ ژووَن، واکنشی به توئیت امروز «حمید ابوطالبی»، نماینده سابق ایران در اتحادیه اروپا و گزینه «حسن روحانی» برای نشستن بر کرسی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل بوده است؛ ابوطالبی گفته بود «خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی یک "فرصت تاریخی" برای #ایران است؛باید از این فرصت تازه، نهایت بهره را برد.»

این نماینده پارلمان اتحادیه اروپا به ناخرسندی مسکو از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم اشاره کرد و گفت: «حاکمان خردمند می دانند که در جهان امروز به شرکا و طرف های با ثبات نیاز دارند.»

دولت آمریکا حمید ابوطالبی را به همکاری با دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی متهم کرد و هیچگاه به وی برای ورود به نیویورک ویزا نداد؛ ابوطالبی البته گفت که این اتهامی بی اساس است و وی چند روز پس از یوروش دانشجویان به سفارت آمریکا، به عنوان مترجم وارد این مجموعه شده است.

آمریکا اما هیچ گاه توجیهات وی را قبول نکرد و خبری از ویزا نشد. حمید ابوطالبی در حال حاضر معاون سیاسی دفتر رییس جمهور اسلامی ایران است.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا ابوطالبی


نظر شما :