مکزیکی ها آدمک ترامپ را به آتش کشیدند

۰۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۲۸ کد : ۱۹۵۷۵۳۸ سرخط اخبار
خبرگزاری رویترز گزارش داد مردم مکزیک در جریان برگزاری یک سنت آیینی (جشن های عید پاک)، آدمک های دونالد ترامپ نامزد پیشتاز ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه را به آتش کشیدند.
 
به گزارش ایرنا رویترز روز یکشنبه از مبدا 'مکزیکوسیتی' گزارش داد: در مراسم آیینی که در آن نمادهای پلید در دین مسیحیت بر اساس باورهای مردم مکزیک به آتش کشیده می شوند، آدمک ترامپ نیز که در جریان مبارزات انتخاباتی، نظرات ضد مهاجرتی و ضد مکزیکی خود را تکرار می کند، به آتش کشیده شد.
 
بنابراین گزاش آدمک های ترامپ در شهرها و روستاهای سراسر مکزیک از پوئبلا (Puebla) درجنوب تا 'مونتری' (Monterrey) واقع در شمال شرق مکزیک، در این آیین مذهبی به آتش کشیده شد.
 
آدمک هایی که در این مراسم از سوی مردم به آتش کشیده می شوند اغلب نماد سیاستمداران نامحبوب می باشند.
 
رویترز گزارش داد: مردم مکزیک در این باره می گویند از زمانی که ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بر ضد مهاجران ، مکزیک و مکزیکی ها موضع گیری کرد، تصمیم به ساختن و آتش زدن آدمک های ترامپ گرفتند.
 
رویترز افزود: ترامپ نامزد پیشتاز از حزب جمهوریخواه، سال گذشته با وعده ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک در صورت راهیابی به کاخ سفید و تبهکار خواندن مهاجران مکزیکی مقیم آمریکا، خشم مردم مکزیک را برانگیخت.
 
'انریکه پنه نیتو' (Enrique Pena Nieto) رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اظهارات جنجالی ترامپ ضمن رد ادعاهای وی درخصوص پرداخت هزینه دیوار کشی بین مرز دو کشور، لحن و طرز سخن گفتن ترامپ را همانند دیکتاتورهایی چون 'آدلف هیتلر' و 'بنیتو موسولینی' توصیف کرد.
 
رویترز گزار داد: آدمک های ترامپ همچنین در بخش های از ونزوئلا و یونان نیز به آتش کشیده شد.
 
اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ ملاک میلیاردر نیویورکی و صاحب یکی از بزرگترین قمارخانه های لاس وگاس آمریکا، هم اکنون تصمیم گیران حزب جمهوریخواه را برای برگزیدن وی به عنوان نامزد نهایی این حزب برای ریاست جمهوری آمریکا با چالشی دشوار مواجه کرده است.
 
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد پیروزی ترامپ در نخستین سه شنبه بزرگ در اول ماه مارس برابر با 11 اسفند 1394، شهروندان آمریکایی را بشدت نگران و عصبی کرد بطوریکه موتور جستجو گر 'گوگل' اعلام کرد تنها چهار ساعت پس از انتشار نتایج نهایی انتخابات درون حزبی، جستجوی عبارت 'چگونه می توان به کانادا مهاجرت کرد' توسط کاربران آمریکایی با افزایش 350 درصدی مواجه شد.

کلید واژه ها: ترامپ مکزیک


( ۱ )

نظر شما :