استفاده ابزاری از تروریسم پیامدهای جهانی دارد

۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۹۳۵۲۴۱ سرخط اخبار

بری رابینسون معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایرلند که به تهران سفر کرده است با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح تحولات منطقه و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره این تحولات، بحران در سوریه و عراق و رشد افراط گرایی در این منطقه را ناشی از سیاست های غلط برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای دانست که زبان های فراوانی را بر امنیت منطقه و جهان وارد کرده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان رویکرد برخی کشورها در استفاده ابزاری از افراط گرایی و تروریسم برای تغییر نظام های سیاسی را فاجعه ای بزرگ و عاملی برای بی ثباتی در منطقه و جهان برشمرد و با تاکید بر این که «این پدیده محدود به منطقه نخواهد شد و پیامدهای جهانی خواهد داشت» بر ضرورت اقدام جدی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

بری رابینسون نیز با اشاره به تحولات عراق، رشد افراط گرایی و تروریسم در منطقه را یک نگرانی مشترک دانست و با اشاره به تجربه تلخ تروریسم در کشورش، بر ضرورت مقابله با این تهدید تاکید کرد و سیاست اتحادیه اروپا را مقابله جدی با تروریسم و افراط گرایی دانست.

معاون سیاسی وزرات امور خارجه ایرلند با اعلام حمایت از راه حل سیاسی در سوریه و مخالفت با ارسال سلاح به این کشور، بر مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراتیک در عراق تاکید کرد.

 

کلید واژه ها: افراط گرایی


نظر شما :