دومین افشاگری درباره تقلب انتخاباتی در افغانستان

۰۶ تیر ۱۳۹۳ | ۰۴:۰۵ کد : ۱۹۳۴۹۶۱ سرخط اخبار

 ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در دومین افشاگری خود از آنچه که تقلب در انتخابات 24 خرداد می خواند، دو فایل صوتی و تصویری را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله عصر روز پنج شنبه در نشستی خبری در کابل با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه این اسناد اثبات می کند که در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دو استان پکتیکا و میدان وردگ تقلب سازمان یافته روی داده است، یک فایل صوتی و یک ویدیو را پخش کرد.

در فایل صوتی پخش شده صدایی که به گفته ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله متعلق به عبدالمجید خوگیانی استاندار میدان وردک است، گوینده در مکالمه با یکی از فرماندهان ارتش افغانستان بر لزوم حمایت از قوم پشتون تاکید می کند.

تصاویر ویدیویی نیز که توسط ستاد انتخاباتی عبدالله به نمایش در آمد نشان می داد که نظامیان افغان تعدادی از صندوق های رای را کشف و توقیف کرده بودند که به نفع اشرف غنی احمد زی پرشده بودند.

ستاد انتخاباتی عبدالله اعلام کرد اسناد دیگری در دست دارد که در آینده منتشر خواهد کرد.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله چندی پیش نیز نوار صوتی منسوب به ضیاءالحق امرخیل رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان را منتشر و وی را به تقلب در انتخابات متهم کرد و خواستار برکناری وی شد.

امرخیل نیز با رد این اتهام اعلام کرد در راستای منافع ملی افغانستان از سمتش استعفا می دهد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی در 24 خرداد ماه در این کشور برگزار شد.
 

کلید واژه ها: عبدالله عبدالله


نظر شما :