درگیری شدید ارتش سوریه و ارتش آزاد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۹۳۲۹۷۲ سرخط اخبار

منابع خبری سوریه لحظاتی قبل از درگیری های شدید ارتش سوریه و گروه موسوم به "ارتش آزاد" در منطقه "المنشیه" شهر درعا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در شهر درعا با گروه موسوم به ارتش آزاد در دو منطقه "سجنه" و "المنشیه"، واقع در جنوب سوریه به شدت درگیر شد.

در همین راستا، شبکه المنار نیز گزارش داد که ارتش سوریه مواضع گروهک تروریستی "جبهه النصره" را هدف قرار داد و تحرکات خود برای آزاد سازی منطقه "نوی" درعا را آغاز کرد.

یک منبع وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که ارتش سوریه می کوشد که ظرف ساعات آینده وارد نوی شود به ویژه که با حملات موشکی شدید مانع از تحرکات گروه های مسلح می شود و یک واحد دیگر ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی تل الجابیه است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" نزدیک به معارضان گزارش داد که ارتش سوریه عملیات نظامی در شهر نوی و حومه آن در استان درعا را آغاز کرده تا کنترل تپه های مشرف به آن را بار دیگر به دست گیرد. معارضان مسلح از چند هفته پیش این تپه ها را به اشغال خود درآورده اند.

خبرگزاری "سانا" نیز گزارش داد "یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح مواضع تروریست ها را در حومه شهر نوی، الحاره الغربیه و جنوب بناء السکک در شهر عتمان هدف قرار دادند و موفق شدند شماری از آنها را به قتل برسانند و تجهیزات شان را منهدم کنند.

یک منبع سوری نیز اعلام کرد "یگان هایی از ارتش یک انبار تروریست ها را در مجاورت عتمان در ریف درعا منهدم کردند و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند و تعدادی را نیز مجروح کردند. محمد موفق المسالمه، سرکرده یک گروه تروریستی نیز در میان کشته شدگان است."

ارتش سوریه روز گذشته موفق به بازپس گیری تل استراتژیک در اطراف منطقه نوی در غرب حوران در درعا شد.

بازپس گیری این تپه به مفهوم بازگشت اوضاع به هفته قبل از آن یعنی قبل از ورود گروه های مسلح به این تپه در غرب درعا و القنیطره است.این اقدام ارتش تلاش های گروه های مسلح برای توسعه دامنه نفوذ خود از منطقه حائل در جولان اشغالی برای سلطه بر قلب خط دفاع اول سوری را ناکام گذاش

کلید واژه ها: درعا ارتش سوریه


نظر شما :