نامه اوجالان برای ارامنه ترکیه

۱۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۹۲۸۰۸۳ سرخط اخبار

رهبر زندانی پ.ک.ک بر این موضوع تأکید کرده که در مبارزات خود هیچگونه نخواسته به خلق ها و اقوام مختلف توهین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «ilkehaber» پس از آن که «بسه هوزات» یکی از دو رئیس شورای رهبری پ ک ک در یک گفت وگو، ارامنه و لابی آنها را به عنوان بخشی از دولت در سایه و یک نهاد تحت تأثیر ناتو توصیف کرد، انجمنهای سیاسی و فرهنگی ارمنی در ترکیه و ارمنستان انتقادات و گلایه های تندی علیه پ ک ک منتشر کردند و به همین خاطر حزب صلح و دموکراسی و پ ک ک از اوجالان خواستند تا آب بر این آتش بریزد. اوجالان برای آن که دل نهادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ارمنی را به دست بیاورد نامه مفصلی خطاب به ارامنه نوشته که در نسخه امروز روزنامه «آگوس» منتشر شد.

«کردپرس» نوشت: وی در این نامه اعلام کرده که هم در طول دوران مبارزه و هم در دوران حبس، همواره به اهمیت احترام اقوام و خلق ها اهمیت داده و راضی نیست که به هیچ قومی توهین شود. وی همچنین به ارامنه پیشنهاد کرده که برای ادامه مبارزات خود از لابی های بین المللی سرمایه فاصله بگیرند.

پ ک ک در دوران فعالیتش، با توجه به اختلافات عمیق ترکیه- ارمنستان امتیازات فراوانی از ارامنه گرفت و بخشی از شهروندان ارمنی استانبول نیز روابط سیاسی و رسانه ای خاصی با حزب صلح و دموکراسی و نهادهای اقماری پ ک ک دارند.

کلید واژه ها: ارامنه پ ک ک


( ۲ )

نظر شما :