آیا آمریکا با ایران در حال جنگ است؟

۲۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۰۲۱ اخبار اصلی
از استاکس نت تا ترور دانشمندان هسته ای و اخیرا هم شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران زنجیره ای از توطئه های واشنگتن در قالب جنگ سرد علیه تهران را به تصویر می کشد
آیا آمریکا با ایران در حال جنگ است؟
دیپلماسی ایرانی : آیا آمریکا و ایران روزهای جنگ بدون سلاح را پشت سرمی گذارند؟ سوالی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون بارها به اشکال متفاوت و به بهانه های مختلف ذهن همگان را به خود مشغول داشته همچنان بی پاسخ باقی مانده است. بیش از ده روز پیش بود که خبر تصاحب یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا توسط ایرانیان در صدر اخبار بین المللی قرار گرفت. از نخستین لحظات اصلی ترین پرسش این بود که ایران چگونه موفق به شکار این هواپیمای بدون سرنشین شده است؟
روزنامه آمریکایی NJTODAY.NET در مطلبی با عنوان " آیا آمریکا با ایران در حال جنگ است" به دنبال تحلیل فضای ارتباطی میان تهران و واشنگتن است و در این خصوص می نویسد:
ایالات متحده آمریکا یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی را در ایران از دست داد. آیا این بخشی از جنگ پنهان است؟یا نیروهای ایرانی آن را تیرباران کردند و یا سقوط کرد. ممکن است هیچ‌وقت حقیقت را ندانیم، اما حالا دولت اوباما همان هوایپما را مطالبه می کند. ایران هم مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرده است. تهران ظاهرا مشغول به مطالعه هواپیمای پیشزفته رادار گریز و فن‌آوری‌های دیگر آن است و شاید در تلاش برای مهندسی معکوس آن.
این ماجرا قابل قیاس با بچه‌های بازیگوشی که تصادفا توپ خود را به حیاط همسایه پرتاب کرده و می‌خواهند آن را پس بگیرند نیست. دولت آمریکا سال‌هاست که در رابطه با ایران اعلام جنگ کرده‌ و این اعلام ستیزگرانه در ماه‌های اخیر رساتر شده‌است. در حالی که پایه و اساسی برای باور اینکه ارتش ایالات متحده قصد حمله به ایران را ندارد وجود دارد، که به مراتب جنگی بزرگتر طولانی‌تر و خونین‌تر در سراسر منطقه به دنبال خواهد داشت.همزمان اوباما و هیلاری کلینتون هم اصرار دارند که " تمام گزینه‌ها بر روی میز مذاکره هستند."
کسانی‌ که اصرار دارند دولت آمریکا یک نیروی خیرخواه در جهان است باید توجه داشته‌ باشند که دولت اوباما سلاح‌هسته‌ای را از لیست خود کنار نخواهد گداشت.اما این مشکل تنها سطح روابط را خراش می‌دهد. دولت آمریکا سال‌ها با حضور نظامی در منطقه از جمله کشتی‌های جنگی در خلیج‌فارس ایران را تهدید کرده است. در واقع ایران عملا توسط پایگاه‌های نظامی آمریکا احاطه شده‌است.جنگ با افغانستان و عراق هزاران سرباز را در سراسر مرز‌های ایران در شرق وغرب مستقر کرد. سایر متحدان نزدیک آمریکا در منطقه نیز عبارتند از ترکیه، عربستان‌سعودی و اسرائیل.مسلما سرنگونی دشمن ایران، صدام حسین درعراق توسط دولت بوش، به عنوان یک نشانه غیرمنسجم و از جهت دیگر سیاست همواره ضد ایران معرفی شده‌است.
در حال حاضر دولت شیعه عراق نسبت به رژیم بعثی سنی صدام حسین به رژیم ایران نزدیکتر است. ( دولت آمریکا در سال 1980 زمانی که نیروهای نظامی صدام به ایران حمله کرد از وی حمایت کرد.)
علاوه بر این، نیروهای ایالات متحده در حال ترک عراق هستند، که توافقی در نتیجه مذاکره بین عراق و دولت بوش خوانده شده است. اما سربازان راه دوری نمی‌روند. همانطور که وزارت دفاع می‌گوید، نیروها صرفا موقعیت خود را تغییر می‌دهند یعنی به نقاط دیگر منطقه نقل مکان خواهند کرد از جمله کویت. ایران مطمئنا متوجه این تغییر استراتژی و پیام های نهفته در آن شده است.
دولت آمریکا می‌خواهد مردمانش بدانند که دلایل منطقی، مثل دلایل دفاعی و پیشگیرانه، برای جنگ وجود دارد. توجیهی احمقانه! همانطور که بسیاری اشاره کردند، آژانس اطلاعاتی ایالات متحده می‌گوید ایران برنامه سلاح هسته‌ای خود را بیش از هشت سال قبل پایان داده‌ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم شهادت داده که ایران با پیروی از تعهدات این کشور ،تحت معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای عمل نموده‌است، هر ذره اورانیوم ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محاسبه شده و هیچ‌کدام به تولید سلاح هسته‌ای منحرف نگردیده است.
البته ایالات متحده ایران را از انقلاب اسلامی سال 1979 به عنوان کشوری ضد آمریکایی به تصویر کشیده‌است. اما این روایت به راحتی این واقعیت را باقی می‌گذارد که سازمان سیا به سرنگونی دولت دموکراتیک و منصوب کردن شاه در سال 1953 کمک کرده است. این ایران نبود که این دشمنی را شروع کرد.
بنابران جنگ علیه ایران پیش‌رو است؟ چه کسی با قاطعیت می‌تواند بگوید؟ تحریم‌های اقتصادی که ایالات متحده مدت زیادی است علیه ایران اعمال کرده‌ و اخیرا تشدید شده‌ در حال حاضر بر اساس قوانین بین‌المللی می‌تواند مقدمه‌ای برای جنگی علنی باشد.اما مسئله‌ای غامض‌تر نیز آشکار شده است: جنگ پنهان علیه ایران. فاکس نیوز مسئله هواپیمای بدون سرنشین را آخرین سری از وقایع مرموز نامیده‌، از جمله هدف قرار دادن و انفجار برنامه موشک‌های بالستیک و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران. برخی استدلال می‌کنند که جنگ پنهانی علیه برنامه هسته‌ای ایران در راه است، اما بیش از یک سال پیش آغاز شده‌است.
جنگ بدون آگاهی مردم آمریکا؟ این اولین بار نخواهد بود.
لئون پانتا وزیر دفاع، همچون رئیس سابق موساد معتقد است جنگ با ایران- برای ایرانیان و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها- فاجعه‌بار خواهد بود. اوباما باید کار معقولانه انجام دهد و تمام گزینه‌ها جنگ را از روی میز مذاکرات بردارد.
 

نظر شما :