سرخط اخبار - آرشیو

اروپا نگران روسیه است

سفر نیکولا سارکوزی به مسکو و پس از آن به تفلیس، پایتخت گرجستان به همراه مانوئل باروسو و خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان دهنده نگرانی اروپا از اقدامات اخیر در منطقه است.

ادامه مطلب

هیچ سواره نظامی براوون را نجات نمی­دهد

در اوایل سال جاری یکی از دوستان زیرکم به من گفت که من در موقعیتی هستم که می توانم مشکلات گوردن براوون را به خوبی درک کنم چراکه من شاهد بودم که همین حوادث بر سر جان میجر آمد. من با او موافق نیستم. نخست وزیر امروز در یک گودال گیر افتاده است.

ادامه مطلب

این تکرار تاریخ نیست

يادداشتى از فريد زکريا، روزنامه نگار معروف آمريکايى در مورد مخالفت با افزايش قدرت و نفوذ جهانى روسيه پس از تهاجم اين کشور به گرجستان.

ادامه مطلب

مدال طلایی برای پوتین

معنای واقعی جنگ المپیک که به تهاجم روسیه به گرجستان نیز معروف است چیست؟ وقوع چنین جنگی قابل توصیف و قابل پیش بینی بود و نتایج آن نیز واضح و مشخص است. یادداشتى از کريس پتن، عضو سابق کمیسیون روابط خارجی اروپا

ادامه مطلب

سبقت اروپا در خاموش کردن آتش قفقاز

در گير و دار تحولات گرجستان و روسيه نيکولا سارکوزى رئيس جمهورى فرانسه که خود از عاملان موثر در آتش بس ميان دو طرف بود، مقاله‌ای را به رشته تحریر در آورده که در آن نظرات خود درباره این رخداد را بازگو می‌کند. این مقاله در روزنامه اماراتی الاتحاد منتشر شد.

ادامه مطلب