ناتو شرایط ترکیه را پذیرفت

۳۰ آبان ۱۳۸۹ | ۱۸:۱۴ کد : ۹۳۹۶ سرخط اخبار
ناتو شرایط ترکیه را پذیرفت
درحالی نشست ناتو روز گذشته در لیسبون با توافق بر ایجاد سپر موشکی در کل اراضی کشورهای عضو ناتو تا سال 2015خاتمه یافت، که وزیرخارجه ترکیه این مسئله را یک موفقیت برای کشورش ارزیابی کرد.

"به گزارش مهر احمد داود اوغلو" پس از پایان نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشت: بله این یک موفقیت برای ترکیه است، آنها با اصول ما موافقت کردند و این همان موفقیتی است که ما بدست آوردیم.

الشرق الاوسط در ادامه می نویسد: آنکارا در نشست روز گذشته پس از آن موافقت خود را با استقرار سپر دفاع موشکی ناتو تا سال 2015 اعلام کرد که کشورهای عضو از بردن نام ایران در اهداف این سامانه خودداری کردند.

از سوی دیگر، یکی از مقامات مطلع از جزئیات مذاکرات استقرار سپر دفاع موشکی ناتو اعلام کرد: این توافق بر تشکیل فرماندهی واحد از کشورهای عضو تمرکز دارد که ماموریت تعریف شده بری آنها مقابله با موشک های بالستیک است.

همچنین روز گذشته در خاتمه نشست دو ساعته ناتو در لیسبون که با حضور "دیمیتری مدودوف" رئیس جمهور روسیه و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا برگزار شد توافقی اساسی در زمینه مشارکت روسیه در استقرار سپر دفاع موشکی ناتو تا سال 2015 بدست نیامد. در این نشست تنها بر سر راههای مشارکت روسیه در سپر دفاع موشکی ناتو توافق صورت گرفت.

رییس جمهورترکیه: احمدی نژاد به من قول داد

عبدالله گل که برای دریافت جایزه‌ای به پاس فعالیت موثر وی در روابط بین‌الملل در لندن به سر می‌برد به سوالات مجری شبکه بی‌بی‌سی فارسی درباره مسایل ایران پاسخ داد.

آتی نیوز نوشت: مجری بی‌بی‌سی فارسی می‌پرسد: ممکن است ترکیه در نوامبر سال‌جاری میلادی میزبان مذاکرات اتمی ایران با گروه 1+5 باشد، فکر می‌کنید آنکارا بتواند راه‌حلی ارایه کند؟گل می‌گوید: باور دارم می‌تواند. به همین دلیل است که ترکیه از رای خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرد تا ایران را پای میز مذاکره نگه دارد.

آقای احمدی‌نژاد در نیویورک به من قول داد. اکنون آنها به قول خود عمل می‌کنند.

نظر شما :