رئیس منطقه چچن: استقلال می خواهیم چه کار؟

۱۹ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۱:۲۹ کد : ۴۲۹۸ اروپا
رمضان قادرف، رئيس منطقه خودمختار چچن در گفت‌وگو با روزنامه دولتى گازتا رويساسکايا گفت: «چچن به استقلال نياز ندارد... ما يک قلمرو کوچک هستيم و فضاى اندکى براى کسب نان داريم و آمار زاد و ولدمان بالا است. زمانى که نفت تمام شود من به‌عنوان يک رهبر مستقل چه خواهم کرد؟»
رئیس منطقه چچن: استقلال می خواهیم چه کار؟

رمضان قادرف، رئيس منطقه خودمختار چچن در گفت‌وگو با روزنامه دولتى گازتا رويساسکايا گفت: «چچن به استقلال نياز ندارد.»

 قادرف در پاسخ به اين سوال که آيا چچن زمانى که کنترل بر نفت خود را پيدا کند، جدا خواهد شد؟ گفت: «من توضيح خواهم داد که چرا به استقلال نياز ندارم. ما يک قلمرو کوچک هستيم و فضاى اندکى براى کسب نان داريم و آمار زاد و ولدمان بالا است. زمانى که نفت تمام شود من به عنوان يک رهبر مستقل چه خواهم کرد؟»

 قادرف هم‌چنين شايعات پيرامون دخالتش در قتل آنا پوليتکوفسکايا، منتقد شديد سياست‌هاى مسکو در چچن را رد کرد و گفت: «ما اکنون به پوليتکوفسکايا نياز داريم تا نشان دهيم او سابقا چه مى‌گفت و اکنون چه مى‌گويد! مردم مى‌آيند و مى‌روند و آزادانه از گروزنى عبور مى‌کنند، زندگى شرايط عادى دارد. موثرترين راهى که دشمنان ما مى‌توانستند از پولتيکوفسکايا استفاده کنند، چه بود؟ کشتن وي.»

 قادرف، بوريس برزوفسکى، غول اقتصادى در تبعيد را به کشتن پوليتکوفسکايا در اکتبر 2006 متهم کرد.

 قادرف ضمن تحسين ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه به عنوانمردى مقدس‌ گفت: «اگر پوتين نبود، چچن وجود نداشت، او مردم ما را انجات داد. اين مرد در کرملين به ما اعتماد کرد. من زندگى‌ام را به پوتين مديونم. من اين را هرگز فراموش نمى‌کنم.»

 جدايى طلبان چچن پس از سقوط شوروى دو بار به طور خونين براى استقلال با روسيه جنگيدند ولى قادرف کنترل کرملين را بر اين منطقه احيا کرده است.


نظر شما :