افتتاح سفارت لبنان در سوريه هم‌زمان با سفر سليمان به فرانسه

۲۸ اسفند ۱۳۸۷ | ۰۱:۰۲ کد : ۴۱۹۱ اخبار اصلی
گشایش سفارت لبنان در سوریه با سفر میشل سلیمان به فرانسه و دیدارش با نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه هم­زمان شده است. سفری که باعث گسترش روابط سوریه با لبنان شده است.
افتتاح سفارت لبنان در سوريه هم‌زمان با سفر سليمان به فرانسه

سرانجام روابط سوریه و لبنان به طور کامل بهبود یافت و این دو کشور همانند دو کشور واقعی روابط خود را حسنه کردند. به گزارش منابع خبری سفارت لبنان در سوریه به طور رسمی گشایش یافت و پرچم لبنان برای نخستین بار در تاریخ استقلال دو کشور بر فراز سفارتخانه لبنان در دمشق به اهتزاز در آمد.

گشایش سفارت لبنان در سوریه با سفر میشل سلیمان به فرانسه و دیدارش با نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه هم­زمان شده است. سفری که باعث گسترش روابط سوریه با لبنان شده است.

خبر بازگشایی سفارت لبنان در سوریه در حالی منتشر می شود که بازگشایی سفارت دو کشور در دمشق و بیروت با هدف آغاز روابط دیپلماتیک میان سوریه و لبنان، گام کلیدی و مهم برای بهبود روابط دو کشور پس از استقلال از فرانسه در دهه 1940 میلادی به‌شمار می‌رود.

سوریه سفارت خود را در ماه دسامبر در بیروت بازگشایی کرده بود. گفته شده که لبنان ميشل خوری، سفیر کنونی لبنان در قبرس را به عنوان نماینده این کشور در سوریه معرفی کرد و انتظار می‌رود که وی ماه آینده دفتر خود را در دمشق تحویل بگیرد.

در این گزارش آمده است که خورى پس از پايان مراسم خداحافظى رسمى‌ در سفارت لبنان در قبرس نيمه‌ ماه آوريل به دمشق خواهد آمد. پرچم لبنان در دمشق را رامى مرتضى کاردار سفارتخانه برافراشت. گفته شده که هیچ مقام رسمی سوری در مراسم بازگشایی سفارت لبنان حضور نداشته است.

سلیمان در پاریس

رئيسان جمهور لبنان و فرانسه در نشستى در پاريس به بررسى آخرين تحولات منطقه ، روابط دو جانبه و انتخابات پارلمانى در لبنان پرداختند.

ميشل سليمان پس از ديدار 45 دقیقه­ایش با نيکولا سارکوزى از حمايت‌هاى فرانسه و رئيس جمهوری آن از حاکميت و استقلال لبنان تقدير کرد و گفت: «رئيس جمهور فرانسه همواره حامى دولت و ملت لبنان در تداوم آزادى، استقلال و حاکميت آن بوده است. بين ما و فرانسه در خصوص بسيارى از مسائل از جمله روابط دوجانبه، روابط بين سوريه و لبنان و فرآيند صلح خاورميانه اتفاق نظر وجود دارد.»

دفتر رياست جمهورى فرانسه نيز در بيانيه‌اى اعلام کرد، اين کشور در چارچوب نظارت اتحاديه اروپا بر روند انتخابات پارلمانى لبنان که قرار است 7 ماه ژوئن برگزار شود به اين کشور ناظر مى‌فرستد.

منابع ديپلماتيک نيز تاکيد کردند، سفر رسمى رئيس جمهوری لبنان به فرانسه با حمايت‌هاى گسترده‌تر سياسى اقتصادى و نظامى فرانسه از لبنان همراه خواهد بود.

ميشل سليمان قرار است در اين سفر سه روزه با نخست وزير، رئيس مجلس و نمايندگان پارلمان فرانسه ديدار کند.

فوزى صلوخ وزير امور خارجه لبنان، محمد الصفدى وزير تجارت و بازرگانى و زياد بارود وزير کشور لبنان سليمان را در اين سفر همراهى مى‌کنند.


نظر شما :